Bernat Salva

Bernat Salva

L’APUNT

Fer-se gran sense perdre qualitat

Dos cubs de vidre, un de gran i un de petit, formen el Kursaal, l’edifici de Rafael Moneo que fa de seu del Festival de Sant Sebastià des del 1999, just fa dues dècades. Vista la programació de l’edició...

L’APUNT

Un rodatge que durarà vint anys

Richard Linklater va deixar els seus fans en una forquilla d’estats d’ànim que va des de sorpresos a fascinats amb Boyhood, pel·lícula estrenada el 2014 que es va rodar al llarg de 12 anys. Segueix...

L’APUNT

Almodóvar ‘d’Or’

Potser no hauria de ser ell que parli de “justícia poètica”, però tenia raó ahir Pedro Almodóvar quan va dir que el Lleó d’Or honorífic que li ha atorgat la Mostra de Venècia salda un compte...

L’APUNT

Disney, de les sales al menjador de casa

Ja ho hem comentat en aquestes pàgines i la cosa va a més: després d’anys amb un cert equilibri en el repartiment del mercat, Walt Disney ha començat a prendre avantatge a Hollywood. Les adquisicions...

L’APUNT

Spider-Man vola lluny de Marvel

El 2019 està sent intens per a l’home-aranya. Spider-Man. Un nou univers va guanyar l’Oscar al millor film animat i ha obert camins nous per al gènere. Aquesta setmana, Spider-Man: Lejos de casa...

L’APUNT

Peter Weir, un rebel de 75 anys

Peter Weir no es va sentir mai còmode ni a l’escola, ni a la seva ciutat natal, Sydney, molt reticent als canvis culturals dels anys 60. Per això abunden a films seus (El club dels poetes morts, Únic...

L’APUNT

Santiago Segura, de Canes al gran públic

Ell mateix reia quan li recordàvem en aquestes pàgines: la primera pel·lícula que va dirigir Santiago Segura, Torrente, el brazo tonto de la ley, va ser seleccionada per a la Setmana de la Crítica...

L’APUNT

Menys seqüeles i més Tarantinos

L’aposta de Hollywood per les seqüeles posa en valor la valentia de Quentin Tarantino amb l’estrena d’Érase una vez en... Hollywood. Un guió original inspirat en els seus records d’infantesa...

L’APUNT

Hitchcock, mestre de l’inversemblant

“La versemblança no m’interessa, és el més fàcil de fer. (...) Si es volgués construir tot en termes de plausibilitat i versemblança, cap guió de ficció resistiria aquesta anàlisi i només...