Bernat Salva

Bernat Salva

L’APUNT

Spider-Man vola lluny de Marvel

El 2019 està sent intens per a l’home-aranya. Spider-Man. Un nou univers va guanyar l’Oscar al millor film animat i ha obert camins nous per al gènere. Aquesta setmana, Spider-Man: Lejos de casa...

L’APUNT

Peter Weir, un rebel de 75 anys

Peter Weir no es va sentir mai còmode ni a l’escola, ni a la seva ciutat natal, Sydney, molt reticent als canvis culturals dels anys 60. Per això abunden a films seus (El club dels poetes morts, Únic...

L’APUNT

Santiago Segura, de Canes al gran públic

Ell mateix reia quan li recordàvem en aquestes pàgines: la primera pel·lícula que va dirigir Santiago Segura, Torrente, el brazo tonto de la ley, va ser seleccionada per a la Setmana de la Crítica...

L’APUNT

Menys seqüeles i més Tarantinos

L’aposta de Hollywood per les seqüeles posa en valor la valentia de Quentin Tarantino amb l’estrena d’Érase una vez en... Hollywood. Un guió original inspirat en els seus records d’infantesa...

L’APUNT

Hitchcock, mestre de l’inversemblant

“La versemblança no m’interessa, és el més fàcil de fer. (...) Si es volgués construir tot en termes de plausibilitat i versemblança, cap guió de ficció resistiria aquesta anàlisi i només...

L’APUNT

Beatles, Elton John i Queen als cinemes

La premissa de Yesterday és genial: imaginem-nos un món paral·lel sense els Beatles, amb una excepció, un mediocre cantautor anglès d’origen indi. N’era un gran fan, se sap de memòria moltes...

L’APUNT

Disney ja ven una de cada tres entrades

No hi ha precedents del domini aclaparador de Disney a la taquilla nord-americana en el que porten del 2019: un 35% d’entrades les ha venut l’estudi de Mickey Mouse. És probable que aquests números...

L’APUNT

Woody Allen pensa morir en un plató

Fa anys vaig escoltar, narrat pel mestre Puyal, la raó per la qual als àrbitres de futbol sempre se’ls anomena amb tots dos cognoms. L’origen és un tal Ángel Franco Martínez, que xiulava en l’època...

L’APUNT

El cinema francès, un model a seguir

Els ajuts del govern francès al cinema sumen uns 700 milions d’euros anuals. L’Estat espanyol hi inverteix uns 85 milions (el 12% del que li dediquen a França). De Catalunya, amb el dèficit de finançament...