Bernat Salva

Bernat Salva

Crítica
cinema

La realitat feta mite

Fa un parell d'anys, el jove Pedro Aguilera va aparèixer a l'escena cinematogràfica amb La influencia, pel·lícula sobre el malestar quotidià filmada com si fos un informe mèdic. El seu segon llarg,...

Crítica
cinema

La dificultat de la por

El gènere de terror, encara que no ho sembli, és un dels més complicats del sistema narratiu clàssic. Sobretot de cara a l'espectador contemporani, que cada cop demana més i més. El dilema a què...

un. sisplau
moment

Vacances accidentades

Una impactant escena obre Pequeñas mentiras sin importancia, producció francesa dirigida per Guillaume Canet que va inaugurar fa un mes el D'A-Festival de Cinema d'Autor de Barcelona, i demà s'estrena...

Quadern de cinema
Si els circuits de V.O. fossin l'escenari d'un ‘whodunit', ens sorprendria conèixer la identitat de l'assassí de la rigorosa fe cinèfila

Qui ha matat la cinefília?

A l'imprescindible Mutaciones del cine contemporáneo, llibre col·lectiu editat per Jonathan Rosenbaum i Adrian Martin que ha publicat Errata Naturae, en traducció castellana d'Esther Gaytán Fuertes,...

Crítica
cinema

Allen contra Kramer

Josh Radner s'ha fet famós en l'àmbit televisiu pel seu paper a la sèrie Cómo conocí a vuestra madre, una de les millors sitcoms dels darrers anys. Però Radner sembla una personalitat inquieta, i...

Crítica
cinema

Un poema recreat

Com fer una pel·lícula biogràfica sense mostrar la vida del biografiat? Aquest és el desafiament que sembla que s'hagin plantejat Rob Epstein i Jeffrey Friedman, directors de Howl, quan afronten la...

Crítica
cinema

De pares i fills

Tercera part d'una trilogia començada amb Huevo (2007) i Leche (2008), ambdues de propera estrena entre nosaltres, Miel és una d'aquelles pel·lícules que em fan pensar en un cert cinema contemporani....

Mirador

Una bona collita

Les catorze candidatures als Goya obtingudes per Pa negre són gairebé una proesa històrica. Prèviament, en tota la història d'aquests premis, només una altra pel·lícula parlada en català –Salvador...

Crítica
cinema

El dimoni, probablement

Al darrer Festival de Sitges van cridar l'atenció dues pel·lícules d'exorcismes. La primera era nord-americana, la dirigia Daniel Stamm, es titulava The last exorcism i proposava una visió irònica...