Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

‘Whats’ de socors

Les diferents aplicacions del telèfon són la clau del muntatge, en els que s’alterna vídeo, àudio, localització de la illa, talls de veu de mitjans professionals que certifiquen els pocs comentaris...

Crítica
teatre

Les mans

Guy Cassiers ha tornat al Temporada Alta. La pandèmia ha impedit que els dos potents monòlegs femenins es representessin en directe. Però ho ha replicat el programa A distància del festival. La capacitat...

L’APUNT

Sobre el desig, la voluntat i l’actuació

Vivim en una societat líquida en què confonem termes, lamentablement. El desig que la cultura sigui un bé essencial, proclamat per tantes veus des de fa anys, ara té forma d’una declaració institucional...

Mirador

Eureka, commou!

Diu la parella sarcàstica de Los Modernos que Graham Bell (o Meucci, tant se val) no va inventar un telèfon, sinó que en va inventar dos. Amb un sol aparell seria impossible la comunicació. El teatre,...

L’APUNT

“Els teatres obriran amb el 0,9”

La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, es va haver d’empassar la prohibició dels teatres perquè el risc de transmissió estava a 1,53 Rt. Des del Procicat li van indicar que l’horitzó per obrir...

Crítica
teatre

Contenir la ràbia en càpsules

Lluïsa Mallol és una Monique enganyada. Que es revolta. Que s’autoenganya i que, al final, reconeix que té por però fa el salt imprescindible per sortir del bucle destructiu. Amb una direcció de...

Mirador

“Esperem tornar-vos a veure aviat”

Hi ha missatges gravats de cortesia que, de cop, tenen una gran transcendència. Dijous en la sessió de tarda la veu en off del Municipal de Girona acomiadava els espectadors d’Eva contra Eva amb el...

Crítica
dansa

Tendra com una abraçada fraternal

La relació íntima d’un pare i d’un fill. Millor, encara, la relació d’un fill i el seu pare, ballant. Sigui en el joc continu, en la repetició, o en l’intercanvi de rols, tot flueix molt pur...

Crítica
teatre

Retorn de Cunillé i La Ruta 40 a pauses i ànimes

La Ruta 40 (i Lluïsa Cunillé) torna als seus orígens. La companyia reivindica el teatre de text, sigui internacional (Llarg dinar de Nadal, de Thornton Wilder o La Col·lecció de Pinter) o de casa...