Cultura

Documentals per a temps canviants

Obsessionat a presentar documentals en què, més que el nom del protagonista, prevalgui la història que s’explica, el Festival de Cinema Documental Musical In-Edit va presentar ahir una 17a edició plena de films, o d’històries, que demostren, segons assegurava el seu director artístic, Luis Hidalgo, que “el temps estan canviant”. Una inauguració del festival amb un documental, en aquest sentit, sobre el cantant de rap Lil Peep, mort fa dues tardors als 21 anys, demostrarà que, a In-Edit, de mica en mica, hi entren “nous artistes de noves generacions”, i una molt esperada producció sobre PJ Harvey, A dog called money, posarà de relleu, com deia també Hidalgo, que cada vegada són més els documentals que “plantegen el rol de la dona en el món de la música”. De mirall dels temps en què vivim en fa també Who let the dogs out, un film sobre el concepte d’autora en la música popular que posa damunt la taula, segons assenyalava Hidalgo, “un debat molt pertinent“ avui dia i que competirà en secció oficial amb cintes com ara la imprevisible Mr.Jimmy, sobre un anònim guitarrista japonès obsessionat fins a límits grotescs amb el músic Jimmy Page.

In-Edit es clourà amb Ibiza: The Silent Movie, un documental “amb molta intencionalitat política” realitzat per l’històric Julien Temple i oferirà pel·lícules com ara l’aproximació de David Trueba a la figura –“genuïnament In-Edit“– del cantautor Chicho Sánchez Ferlosio o retrats d’artistes com ZZ Top, Teddy Pendergrass, Swans i Michael Hutchence d’INXS, i també sobre la relació entre Leonard Cohen i la noruega Marianne Ihlen. In-Edit se celebrarà del 24 d’octubre al 3 de novembre a Multicines Aribau.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.