Cultura

Passar-ho malament a l’infern i al paradís

Alice Waddington va protagonitzar una altra de les estrenes de la secció Oficial Fantàstic Competició del Festival de Sitges. Aquesta jove cineasta no és anglosaxona, va néixer a Bilbao el 1990 (el nom és artístic), i prové de la fotografia i el disseny de moda. Aquesta trajectòria atípica es fa evident a Paradise hills, una coproducció catalana rodada en anglès i plantejada com una mena de distopia #MeToo, ambientada en una illa paradisíaca. En realitat, és una “institució feixista”, com denuncia la protagonista, on noies joves són internades per ser reformades: la protagonista (Emma Roberts) perquè accepti un matrimoni imposat, una altra perquè rebaixi el seu pes i s’adapti als cànons estètics... “La idea sorgeix de veure com és el món per a la gent jove, la generació que ve després de la meva –explica la cineasta a El Punt Avui–. Veig persones a qui hem posat a la mà un dispositiu que els diu que han de ser prou guapes, llestes, populars... Parlo de les xarxes socials que van associades a la imatge i regeixen les seves vides quotidianes.”

Víctimes de la pressió

“Amb aquesta pel·lícula, els volia dir que la pressió que perceben és real, no imaginada ni personal, és col·lectiva i és responsabilitat dels adults, l’hem creada nosaltres, però els està afectant a ells.”

El paradís a què fa referència el títol és més bé un infern. També ho és el que viu un lladre a l’Argentina a 4x4, una producció de Mediapro dirigida per Mariano Cohn (El ciudadano ilustre), que ha inaugurat la secció paral·lela Òrbita. El lladre intenta robar l’aparell de música i altres objectes de valor d’un luxós 4x4 i queda atrapat a dins: fart que el robin, el propietari ha convertit el vehicle en una trampa.

Mariano Cohn va explicar a aquest diari que la història “està basada en un fet real que va passar a Córdoba, a l’Argentina: van preparar una trampa per venjar-se de qualsevol que intentés robar el seu cotxe”. Com ja feia a El ciudadano ilustre, Cohn fa un retrat individual, però també de la societat argentina: “La pel·lícula retrata dues realitats, la gent pobre recollint escombraries i la gent molt rica; estan ben a la vista en la societat argentina.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

‘Malnazidos’, un film de zombis en el marc de la Guerra Civil, inaugurarà la 53a edició del Festival de Sitges

Barcelona

Superar la Covid

barcelona

Carme Portaceli, la capitana

BARCELONA

Urbanisme valida el pla especial de Sant Pere de Rodes

EL PORT DE LA SELVA
FIGUERES

El mural de Wäwä

Un tast de....
‘La dama de l’orgue’, d'Albert Torrens

D’alumna a professora

Crítica
música

Gran senyora

COVID-19

Nou crit d’alerta de l’Acadèmia de la Música

Mor Nuri Yglesias, esposa de Miquel Mascort i fundadora d’El Claustre

girona