Cultura

Un doble programa de Mahler dirigit per Josep Pons celebrarà el 20è aniversari de la reobertura del Liceu

La ‘Resurrecció’ s’interpretarà diumenge al Liceu i la Cinquena de Mahler a Lleida, Manresa i Sant Cugat

El Gran Teatre del Liceu prepara un doble programa de Mahler en el marc de la celebració del 20è aniversari de la seva reobertura. La primera cita serà l’1 de març al Liceu amb la Resurrecció, la segona simfonia del catàleg mahlerià, amb l’Orquestra Simfònica i el Cor del Liceu, dirigit per Conxita Garcia, i l’Orfeó Català dirigit per Pablo Larraz.

Com a part d’aquesta gran celebració, el Liceu i la seva Orquestra Simfònica volen apropar l’òpera al territori català i ho faran amb la cinquena de Mahler que arribarà a l’Auditori Enric Granados de Lleida el 8 de maig de 2020, al Teatre Kursaal de Manresa el 9 de maig i al Teatre Auditori de Sant Cugat el 10 de maig. Pons ha dit la vocació que tenen “de compartir la L al llarg de territori”.

Com ha explicat el Liceu, la Resurrecció es va estrenar el 1895 a Berlín i va ser dirigida pel mateix Mahler. La segona simfonia del catàleg del músic bohemi és la primera a incorporar el cor i la veu solista, en aquest cas la soprano Chen Reiss i la mezzo Karen Cargill. La Resurreció de Mahler serà “tot un repte” per a l’Orquestra Simfònica i pel Cor del Liceu dirigit per Conxita Garcia, així com per a l’Orfeó Català, que compartiran escenari el proper 1 de març.

Pons ha considerat que la simfonia de ’Resurrecció’ era molt adequada per aquesta celebració perquè parla de renéixer des de les cendres. Ha manifestat que no calia gaire explicació per programar-la a la celebració del 20è aniversari de la reobertura del Liceu.

‘Cinquena simfonia’

Per altra banda i com s’ha ressaltat des del Gran Teatre, la ’Cinquena simfonia’ de Mahler que arribarà a Lleida, Manresa i Sant Cugat és “lírica, però alhora propera al dramatisme”. La peça va ser immortalitzada per Luchino Visconti com a banda sonora del film ’Mort a Venècia’ de l’any 1971.

Pons ha dit que la Cinquena simfonia de Mahler era dificultós portar-la a territori perquè “no hi ha massa auditoris on hi cabés l’Orquestra per interpretar-la però era una forma de pagar amb bona moneda portant una simfonia que rarament podran tenir en repertori”.

Pons ha dit que Mahler era “un dels millors directors d’òpera del seu temps i que va escriure onze simfonies”. Ha assenyalat que amb ell el terme simfònica i simfonia “perd el sentit secular”.

Per Mahler, ha afegit, “una simfonia és un tot on hi ha el món a dins amb les seves creences, les seves manies, dubtes, pors i el jo sempre present”. Així mateix, ha indicat, Mahler també parla de la mort. Ha concretat que precissament la mort està present a les dues simfonies que s’interpretaran tant al Liceu com a Lleida, Manresa i Sant Cugat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
REactivació de l’exhibició

El cinema Truffaut reobre el proper 12 de juny

Girona

Horaci per sempre

barcelona
FITO CONESA
ARTISTA

“L’empatia és un posicionament polític contra el feixisme present”

barcelona

5 milions per als sectors més febles de la cultura

BARCELONA

Una escapatòria a tres bandes

Barcelona
LA PEL·LÍCULA

‘Trànsit’

Xavier Mercadé exposa ‘Rock viu’

LA MÚSICA

Quaranta anys de ‘Back in black’

Indilletres s’ajorna fins al 29 i 30 d’agost

La Bisbal d’EMpordà