Cultura

Maruja Limón, del ‘tablao’ a la Copa

“La nostra arrel és el flamenc i després hi afegim els impactes personals de cadascuna de nosaltres: la música llatina, sobretot la de Cuba i el Carib; també el pop, la rumba i altres estils. Ens agrada experimentar, però tenim molt de respecte al flamenc i per això no intentem mai fer un fandango o una soleá”, expliquen les components de Maruja Limón . El grup barceloní presentarà aquesta nit el seu segon disc, Ante mí (Kasba Music, 2019) a les barraques de la Copa de Girona, en una intensa nit de concerts gratuïts, també amb O’funk’illo, Germà Negre i la Black Music Big Band.

Maruja Limón va néixer el 2014 com un quartet que va començar fent versions i, a poc a poc, va anar afegint temes propis al seu repertori. “Ens vam trobar en un tablao itinerant i, quan es va acabar, vam decidir continuar el nostre propi projecte”, expliquen. En aquell moment eren Esther González i Sheila Quero a les veus, Vicky Blum a la guitarra i la bateria i percussionista Elisenda Fàbregas, a les quals es va afegir més tard la trompetista Mila González. Aquestes dues últimes són també membres de la Balkan Paradise Orchestra. Maruja Limón es va consolidar durant una residència artística al Centre Cívic Besòs, i el 2018 va publicar el seu primer disc, Más de ti .

“Connectem molt amb el públic i, quan anem fort, es crea una energia molt especial, des de la senzillesa i la proximitat”, diuen sobre el seu directe, 100% festiu i ballable, però també amb substància: “Intentem que les lletres tinguin contingut, amb cançons dedicades a les dones, la gent gran, les persones amb diversitat funcional, els immigrants o els refugiats. Volem donar visibilitat a alguns col·lectius i sentiments.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les Fàbriques de Creació de Barcelona reprenen l’activitat amb prudència i sense llibertat d’horaris

Barcelona

Incertesa a les galeries

Barcelona
EL LLIBRE

‘La vaga de la Canadenca’

La dansa vol aixecar el vol malgrat les restriccions

Girona

Català sota mínims

Barcelona

Dones contra models caducs

Barcelona

Mor Quim Lecina, l’actor que volia ser músic

LA MÚSICA

L’apocalipsi, segons els Stooges

cultura

Els Amics del Museu d’Art, al mateix museu