Cultura

“Com dèiem ahir”, a l’Antic

L’equipament de petit format reprèn la temporada allà on va deixar-ho el març

Juana Dolores debutarà en l’univers escènic al novembre amb un ‘solo’ a l’Antic Teatre

L’Antic Teatre és un altre dels equipaments de petit format que reprèn la temporada aquest setembre. Després del parèntesi amb les Jornades Antifeixistes (programades del 3 al 30 de juliol dins del Grec), aquest cap de setmana han reprès on ho van deixar: amb la segona funció de Wich, de la companyia Adoctrinades. Ha estat el seu particular “com dèiem ahir” per mirar de restar pes a la pandèmia, que encara cueja i els obliga a mantenir l’aforament al 50%. Wich és una coreografia inclosa en la Quinzena de dansa metropolitana que fa una indagació sobre la càrrega de gènere que s’expressa en el moviment. L’obra se situa en un lavabo, un espai grotesc i íntim alhora. L’Antic, que manté impertorbable la seva reivindicació per la cultura de base a Barcelona, que doni impuls als projectes culturals més emergents, denuncia la necessitat de trobar una sortida al projecte de teatre de risc, més enllà que finalitzi el contracte de lloguer a l’actual emplaçament.

El cartell d’aquest trimestre combina peces que es reprogramen dels mesos en què la sala va estar tancada amb d’altres de noves. Es reprogramen El origen de la bestia, el documental Nosotros no olvidamos amb col·loqui el 15 de setembre (que reclama jutjar l’agent de la Policía Nacional que va assassinar Pedro Álvarez, el 1992, quan és a punt de prescriure el crim) i Déjate de futuros, amb Judit Farrés posant música a la poetessa Ajo. Però també incorpora novetats com ara la conferència escènica de Júlia Barbany Arimany Official presentacion of gadgets for our saltavion (en què s’imagina vivint el que podria ser la fi del món)i la nova dramatúrgia de Juana Dolores Massa diva per a un moviment assembleari (del 12 al 15 de novembre). La poetessa, guanyadora del 56è premi de poesia catalana Amadeu Oller amb Bijuteria, debuta en el format escènic. L’Antic Teatre també recuperarà, el 2021, l’estrena de Am I Bruce Lee de Junyi Sun / Kernel Dance Theatre, una altra peça de la Quinzena de Dansa Metropolitana que es va quedar aturada arran del tancament de teatres.

El projecte cultural coprodueix algunes peces que, aquest darrer trimestre, faran actuacions arreu del món. És el cas de la trilogia d’Azkona & Toloza que es representa a l’Estat francès, de l’¡Ay ya! de Macarena Recuerda (per l’Estat francès i Catalunya) i de Catalina, que alterna Bilbao i Madrid, entre d’altres.

LA XIFRA

33
funcions
de 8 coproduccions actuen fora de la sala (per Catalunya, l’Estat francès i l’espanyol) aquest trimestre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Art

Escultura en directe, a Olot

Crònica
Premi d’Honor de les Lletres Catalanes

Emprendre el vol fora del mur

Barcelona
Renaldo & Clara
Grup de Música

“No volia fer cançons tristes, aquest cop”

BARCELONA

A peu de la realitat

barcelona

La caritat no és matar

Girona

El Caixafòrum s’endinsa en l’art de commoure

Girona
fotografia

Les jornades fotogràfiques de Platja d’Aro, virtuals

CASTELL-PLATJA D’aRO
Crítica
teatre

Dramatúrgia neta, d’ofici

Enric Casasses converteix en recital poètic el lliurament del Premi d’Honor de les Lletres Catalanes

Barcelona