La Borsa
Més valors
Economia

Comforsa entrarà als sectors eòlic i ferroviari

D’aquesta manera l’empresa garantirà la feina dels 370 treballadors actuals

Comforsa entra al sector eòlic i ferroviari per garantir la feina dels 370 treballadors del Ripollès. Segons avançava ahir a Ràdio Girona Reca Vidiella, el conseller delegat de l’empresa especialitzada en la transformació d’acer per a forja i mecanització destinada al sector automotriu, d’aquesta manera confia ser menys dèbil davant dels sotracs de l’economia. “L’automoció és un dels primers sectors afectats quan hi ha una crisi”, explicava Vidiella a Ràdio Girona.

Comforsa, que tradicionalment ha fabricat peces de metall per a vehicles i per a obra civil, ara es marca com a objectiu redefinir-se i apostar per nous mercats. Fabricarà, doncs, peces de molins de vent, de trens i també de màquines d’extreure petroli, per així poder garantir els llocs de treball dels 370 empleats de les fàbriques del Ripollès, situades a Campdevànol i Ripoll.

A principis d’aquest octubre, l’empresa anunciava que seguia la tendència positiva i que havia aconseguit dotze mesos consecutius de guanys, malgrat la desacceleració econòmica a Europa i els EUA. “Durant els últims 12 mesos hem sabut prendre les mesures i reaccionar de manera àgil i decidida enfront la contracció econòmica dels mercats europeus i dels Estats Units per reforçar la nostra competitivitat en un àmbit global”, comentava Vidiella.

Tot i aquesta tendència a l’alça, l’any 2009, durant el pic de la crisi econòmica, que va afectar de manera particular el sector automobilístic, l’empresa es va veure obligada a negociar amb la Generalitat de Catalunya un crèdit de 8 milions d’euros per poder mantenir en funcionament l’empresa i els 400 llocs de treball d’aquell moment.

Comforsa, que està en mans de la Generalitat, és l’empresa més important del Ripollès. Disposa, a banda dels llocs de treball directes, de 68 proveïdors del Ripollès, Osona i la Garrotxa i 294 de la resta de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Francesc Cabana
Quadern d’economia

Economia catalana (2)

Els primers serveis a dins

Girona
opinió

Regidora Plana: moratòria sí o sí

Regidora de Guanyem Girona

Figueres engega un pla estratègic de turisme amb quinze mesures

Figueres

Albiach defensa un boicot a Nissan per forçar la negociació

BARCELONA
ECONOMIA

El segon vaixell portacontenidors del món fa escala al port de Barcelona

ECONOMIA

La UGT alerta que cal legislar el teletreball i evitar la teleprecarietat

El Port de Barcelona rep el segon portacontenidors més gran del món enmig del desconfinament

Barcelona

Maroto demana a Nissan que “recapaciti” i mantingui la planta de Barcelona

Madrid