La Borsa
Més valors
Economia

Torrot-Gas Gas prepara un ERO temporal de reducció de jornada de la plantilla

Afecta el centenar de treballadors de les seus de Salt i Mataró per un període de mig any

L’empresa assegura que vol mantenir l’activitat a totes les seus

El fabricant de motocicletes i bicicletes elèctriques Torrot-Gas Gas ha comunicat als sindicats que prepara un ERO temporal per reduir la jornada de tots els seus treballadors durant mig any. Concretament, es tracta de 112 treballadors tant de la fàbrica com de les oficines i amb seus a Salt i a Mataró, segons van confirmar ahir des de Black Toro Capital, BTC –el fons que controla el 62% de Torrot-Gas Gas–, mentre que la resta està en mans d’Ivan Contreras, conseller delegat i fundador. La direcció de l’empresa té la intenció de continuar atenent totes les comandes i no aturar la producció, i la mesura es planteja per fer més operativa l’empresa i garantir-ne la viabilitat. Es dona la circumstància que el mes de maig passat direcció i plantilla van pactar un ERO per a l’extinció de 20 contractes que, segons fonts sindicals, no es va acabar de materialitzar. L’ERO afectava catorze treballadors de la secció de motos elèctriques que es venen amb el segell de Torrot, i els altres sis, de la de competició de la marca Gas Gas. El pacte establia indemnitzacions de 33 dies per any treballat amb un límit de dotze mensualitats per a les persones que perdessin la feina. Però segons la secretària de la FICA-UGT, Isabel Martínez, aquest ERO no es va acabar aplicant. “Després que Inspecció de Treball hi donés el vistiplau, l’empresa disposava de quinze dies per fer-lo efectiu, però no ho va fer i l’ERO va decaure”, afirmava ahir Martínez a l’ACN. En aquell moment, els representants sindicals asseguraven que Torrot acumulava pèrdues de fins a 41 milions dels tres exercicis anteriors i que la previsió de vendes per al 2019 era d’unes 4.500 motocicletes.

La històrica marca de motos de competició (trial, enduro i fora d’asfalt) ja va tenir dificultats econòmiques, que la van abocar a la fallida l’any 2015. L’empresa va entrar en liquidació i el fabricant de motos elèctriques Torrot, gràcies a un acord amb el fons d’inversió BTC, la va comprar per 9,66 milions. Després de mesos de tenir la producció aturada, la fàbrica de Salt (ara, sota la marca Torrot Group-Gas Gas) va reprendre la cadena de muntatge el març del 2016. A principis de maig de l’any passat, a la fàbrica de Salt –d’uns 10.000 metres quadrats– hi va haver un aparatós incendi. Les flames, que van originar una intensa fumera, van acabar afectant el 5% de la planta.

A més de la fàbrica de Salt, Torrot-Gas Gas està ultimant l’entrada en funcionament d’una nova planta a Cadis. Les instal·lacions, segons va informar la companyia, se centraran a fabricar velocípedes i suposen una inversió de 16 milions. L’entrada en servei d’aquesta planta arrossega retards respecte a les previsions inicials ja que s’havia d’inaugurar a finals del 2018.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’oposició vol la fira del bestiar a Sant Roc d’Olot

Olot

Turisme de família, a la vall de Camprodon

Camprodon

Valvi contracta 460 persones per a l’estiu

GIRONA

Perelada lidera el rànquing Peñín dels vins de l’Empordà

PERALADA

Foment denuncia l’ANC per anticompetitiva

Les grans empreses gironines facturen més

Les grans empreses gironines facturen més

GIRONA

El govern proposa un salari mínim català i més alt

Barcelona

L’emprenedoria a Olot és cosa de dones

Olot

El G7 acorda que les digitals paguin impostos encara que no tinguin presència física al país

Barcelona