La Borsa
Més valors
Economia

L’oficina de consum atén 931 consultes en un any

S’han tramitat 414 reclamacions a través del Consell Comarcal de l’Alt Empordà

L’oficina de consum de l’Alt Empordà ha atès 931 consultes i ha rebut 414 reclamacions, amb les corresponents mediacions. L’organisme dependent del Consell Comarcal també ha tramitat 47 denúncies per possible infracció administrativa i 23 queixes adreçades a empreses. L’Oficina de consum realitza tasques d’informació i d’assessorament a les persones consumidores i usuàries de la comarca a través de les seves dependències situades al tercer pis de la seu del Consell Comarcal, al carrer Nou de Figueres. També tramita totes les reclamacions presentades i es duen a terme les mediacions derivades d’aquestes.Pel que fa a la procedència de les persones que han adreçat les consultes, quasi la meitat (46,43%) procedeixen de Figueres. De Roses, n’arriben el 9,61%, i de Castelló d’Empúries, el 4,66%.

Durant el 2019 es va experimentar un descens de consultes, Era l’any 2018 que se’n van atendre 1.245 i al’any 2017 que se’n van tramitar 1.269. Per altra banda, però augmenten les reclamacions (340 el 2018 i 365 el 2017).Les problemàtiques més recurrents no han canviat respecte a l’any anterior. El sector amb més queixes, que representa el 28,50% de les reclamacions tramitades, és el de la telefonia. En aquest bloc s’inclouen tant els problemes derivats de la compra d’aparells de telefonia, com els de la prestació del servei contractat per part de les operadores. Es continuen detectant temes com ara el fet que l’operadora pretén cobrar una penalització per baixa anticipada sense que les persones usuàries hagin signat un contracte amb clàusula de permanència, l’aplicació de tarifes no contractades i la mala aplicació dels descomptes oferts a la facturació o la facturació per serveis no prestats una vegada les persones usuàries han fet la portabilitat.

El segon lloc l’ocupa el sector dels subministraments bàsics. S’hi inclouen els conflictes amb el subministrament elèctric, de gas i d’aigua i amb els serveis de manteniment i la seva contractació amb un total de 22,46% de les reclamacions. Els temes més habituals són problemes amb la facturació, factures molt elevades a conseqüència d’expedients de regulació per avaries o per frau de comptadors o bé per manca de lectures del comptador. També s’hi inclouen les contractacions a domicili i canvis de companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

En espera que s’aixequin les restriccions de mobilitat

Girona

A Olot, alt índex d’inserció laboral dels graduats en cicles formatius

OLOT

Torra vol parlar directament amb el Japó per l’afer Nissan

Barcelona

El GiG demana més mesures de reactivació

Indústria

Torra demana parlar “directament amb el Japó” pel tancament de Nissan

Sant Mateu de Bages

Taula de diàleg de governs per mirar de salvar Nissan

barcelona

Àpats de casament amb agendes reprogramades

Girona
Grifols construirà  una planta a Lliçà de Vall

Grifols construirà una planta a Lliçà de Vall

Lliçà de Vall
Coronavirus

El dèficit de l’Estat es duplica fins a l’abril pels efectes de la Covid-19

Madrid