La Borsa
Més valors
Economia

El COVID-19 fa minvar el comerç electrònic de joieria, moda i turisme

Un estudi sobre 1.400 webs revela que el consumidor ha establert una clara jerarquia entre productes de primera necessitat i els vinculats a l’oci

La crisi generada pel coronavirus també ha fet recular el comerç electrònic, sobretot en àrees com joieria, moda i turisme.

Segons ha pogut mesurar la plataforma d’experiència digital Contentsquare, l’impacte del COVID-19 sobre el comerç electrònic, que ha mesurat des del 17 de febrer fins ara, és manifesta en la davallada de visites a webs que venen joieria, que estan suportant una caiguda del 25%; viatges, del 22%; articles de luxe, del 19%; moda, del 14% i articles esportius, del 13%.

Així mateix, les reserves per a esdeveniments i compra d’entrades per a teatres i espectacles ha experimentat una davallada del tràfic de fins a 13%.

A més a més de la caiguda del tràfic, moltes web han perdut vendes, amb una minva del 47% en les transaccions dels principals llocs turístics, i una davallada del 25% en les reserves d’esdeveniments.

Tanmateix, mentre que moltes indústries estan patint, altres sectors han experimentat un increment considerable, tant en tràfic com en vendes online.

Els pics més importants de tràfic s’han registrat en els sectors de mitjans de comunicació, amb un creixement del 46%; supermercats, 42%; salut i farmàcia, 25% i telecomunicacions, 23%. Mitjans i supermercats han experimentat una forta acceleració durant els darrers dies, a mesura que les mesures d’aïllament es tornaven més estrictes.

Segons Contensquare, que fa servir dades de més de 21.000 milions de pàgines vises a més de 1.400 webs, l’augment de les compres a supermercats i salut i farmàcia obeeixen corresponen a la piràmide de Maslow sobre jerarquia de necessitats humanes. Per satisfer les necessitats a la base de la piràmide, els consumidors online estan abastint-se d’aliments i productes de salut vitals. Per contra, les compres més autoindulgents, al cim de la piràmide, estan caient de forma significativa.

Tal com diu Aimée Stone Munsell, CMO de Contentsquare, “quan es gestiona una crisi de l’escala de del COVID-19, aquests coneixements del món real poden ser molt valuosos per a les marques, que així poden identificar les tendències de comportament de compra en temps real i permetre que els retailers responguin amb canvis d’estoc, navegació i promocions a la seva web per ajudar als seus clients a trobar els productes que necessiten de la manera més fluïda possible.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més d’una setantena d’alcaldes demanen a Sánchez que “rectifiqui” la retallada en polítiques actives d’ocupació

Barcelona

Catalunya registra 83.533 ERTO fins aquest diumenge

Barcelona

Sánchez insta Europa a posar en marxa una “economia de guerra” per fer front a l’impacte del coronavirus

Barcelona

Vacants “urgents” a la Selva en salut i neteja

santa coloma de farners

La CEOE i CEPYME alerten que la pròrroga de l’estat d’alarma pot fer “més profunda” la recessió econòmica

Barcelona

Els ERTO a Catalunya freguen els 83.000 i ja afecten més de 610.000 treballadors

Barcelona

Centeno proposa ajornar el debat sobre els ‘coronabons’ i assumir les mesures on hi ha consens

Berlín

Canadell preveu que Catalunya perdi un 10% del PIB i que l’atur es dispari al 20%

Barcelona

Menys ERTO en la tercera setmana de confinament, però no s’aturen

Barcelona