La Borsa
Més valors
Economia

Àustria, Suècia, Dinamarca i Holanda s’oposen al pla de recuperació francoalemany i proposen un pla basat en crèdits

Els quatre països defensen que el fons d’emergència sigui temporal i expiri als dos anys

Holanda, Àustria, Suècia i Dinamarca han mostrat la seva oposició al pla proposat per Emmanuel Macron i Angela Merkel per al fons de recuperació econòmica i han presentat una proposta alternativa. Els quatre països aposten així per un fons d’emergència temporal format per ajudes en forma de crèdits. “No podem estar d’acord amb qualsevol instrument o mesura que porti a una mutualització del deute ni a un augment significatiu del pressupost de la Unió Europea”, asseguren en un document recollit per ’La Vanguardia’. En aquest sentit, ells defensen un pla de “crèdits per crèdits”. Assenyalen que aquest instrument extraordinari només es pot fer servir una vegada, amb una data d’expiració al cap de dos anys.

A més, creuen que les ajudes s’han de destinar a les activitats que més contribueixin a la recuperació, com la investigació i la innovació, el reforç del sector sanitari i la transició verda.

Els quatre estats, que rebutgen frontalment una mutualització del deute, subratllen que si s’ha de dedicar fons addicionals a la UE “se sobrecarregarà encara més els pressupostos nacionals”. I recorden que “un fort compromís” dels estats amb les reformes i el marc fiscal és “essencial” per promoure el creixement potencial.

El pla de Merkel i Macron

El pla anunciat per Macron i Merkel és un fons de reconstrucció de 500.000 MEUR per rellançar l’economia europea després del coronavirus. Ells proposen que els diners es facin arribar a través de “veritables transferències” als estats, mesura que xoca amb la proposada per Holanda, Àustria, Suècia i Dinamarca, que aposten per crèdits.

La proposta francoalemanya planteja que la Comissió Europea emeti deute en representació de la Unió Europea i els diners es destinin als estats membres a través del pressupost europeu plurianual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cityscoot, nou operador de “motosharing” a Barcelona

barcelona
Economia

L’abecé del liberalisme

Barcelona

Cinc mil milions garanteixen el futur de Seat a Martorell

barcelona

La superfície visada a Girona baixa un 18%

GIRONA

La primera negociació de Nissan, sense acord

barcelona

Bruno Mattucci substitueix Marco Toro com a conseller director general de Nissan Iberia

Barcelona

Acaba sense acord la primera mediació sobre l’ERO de Nissan

Barcelona

El president de Seat es reuneix amb Quim Torra per informar-lo sobre els plans de futur de la companyia

Barcelona

Esade preveu una caiguda del PIB del 10% el 2020

barcelona