Opinió

Assenyalar els docents

D’insòlit i partidista cal qualificar l’anunci del govern espanyol que dos alts càrrecs, el secretari d’estat de Seguretat i el d’Educació, es reuniran la setmana entrant amb una representació dels guàrdies civils pares d’alumnes de l’IES El Palau de Sant Andreu de la Barca, on la fiscalia espanyola ha denunciat nou professors als quals acusa d’un delicte de lesions a la dignitat dels alumnes per discriminació i d’un altre d’injúries greus. La visita dels dos alts càrrecs espanyols, anunciada amb un comunicat del Ministeri de l’Interior, en el qual ja gairebé es donen per bones les acusacions de la fiscalia, és una clara discriminació contra els mateixos professors, a qui no s’escoltarà ni es rebrà, i contra el centre escolar i la seva direcció, contra les autoritats locals i el Departament d’Ensenyament. L’Estat ha engegat a Sant Andreu de la Barca una campanya contra l’escola catalana i intenta canviar el relat d’uns fets que tothom explica de manera diferent, excepte una minoria de famílies de la gran caserna de la Guàrdia Civil que hi ha a la població. Si això no és trencar una bona convivència acreditada durant anys, serà difícil raonar per què sí que ho ha de ser intentar formar alumnes lliures i crítics.

En tot cas, la publicació en un diari d’abast estatal de fotografies i d’informació personal dels professors i el fet que el principal dirigent de Ciutadans, Albert Rivera, en fes àmplia difusió a les xarxes és totalment intolerable, impropi d’una premsa que es diu rigorosa i d’un líder de l’oposició que aspira a govern l’Estat. Sembla, com ja és massa habitual, que tot s’hi valgui per anar contra l’escola catalana i l’independentisme. Sortosament, centenars de ciutadans van demostrar dimarts a Sant Andreu el seu rebuig a aquestes accions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.