Opinió

Nissan i el futur de l’automoció

La decisió que ha de fer pública avui Nissan respecte del futur de les seves plantes de producció a Catalunya pot suposar un cop definitiu al sector de l’automoció o, al contrari, una palanca que li doni impuls cap a la seva imprescindible reconversió. És transcendental per a les 3.500 famílies que depenen directament de la feina a les fàbriques i per als 25.000 treballadors d’indústries de components, i ho és, també, per al conjunt d’una activitat econòmica que representa un 10 per cent del PIB del país.

Els presagis no són bons ateses les informacions que han publicat darrerament diversos mitjans de comunicació japonesos, que apunten a un tancament que, en tot cas, fins avui no ha estat confirmat oficialment. El president del grup a Europa, Gianluca de Fichy, ha deixat clares les alternatives quan, després d’afirmar que les plantes de Catalunya no són viables, ha dit que o es deixen morir o s’hi inverteix en models nous perquè tinguin continuïtat a llarg termini. Després dels ajuts que ha rebut de les administracions públiques els darrers anys, Nissan hauria d’optar per una inversió que es calcula en uns 300 milions d’euros per enfocar-se cap al vehicle elèctric i descartar assumir els costos del tancament, calculats en uns 1.000 milions.

Els treballadors estan mobilitzats per exigir la continuïtat de les plantes i les administracions semblen anar a l’una en la mateixa direcció i no han tirat la tovallola. Tot i que les circumstàncies són adverses, perquè la crisi del coronavirus ha provocat una frenada en sec en un sector que es troba en plena reconversió, o justament per això, no seria just que Nissan optés per l’abandonament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.