Salut

L’heliport del Trueta, no apte per a vols nocturns

Salut diu que els treballs d’adequació estan en marxa

De moment, es fa servir l’aeroport de Girona

L’helicòpter medicalitzat del SEM que trasllada pacients greus i crítics en horari nocturn a Catalunya –de les vuit del vespre a les vuit del matí–no pot aterrar a l’heliport de l’hospital Josep Trueta de Girona, que és el centre de referència de la regió sanitària de Girona. Segons fonts del SEM, aquestes instal·lacions no tenen el certificat corresponent per a vols nocturns H24, a diferència dels heliports d’una desena de centres hospitalaris de Catalunya, entre els quals hi ha el transfronterer de Puigcerdà. I tampoc no està en la llista d’heliports que, segons el SEM, estaran a punt per rebre vols nocturns abans d’acabar l’any. Es dona la circumstància, a més, que l’helicòpter medicalitzat amb base al Trueta –un model nou, de finals del 2017– sí que està preparat per fer vols nocturns. Segons fonts del SEM, quan s’han hagut de fer trasllats de pacients a la nit a la zona de Girona, s’han utilitzat les instal·lacions aeroportuàries de l’aeroport de Vilobí d’Onyar.

Fonts del Catsalut van explicar ahir que l’heliport del Trueta ja s’està adequant per tal que hi pugui aterrar l’helicòpter de 24 hores. “Els treballs d’abalisament i il·luminació de la instal·lació actual, amb un cost de 40.000 euros, van començar la setmana passada i està previst que acabin en els propers dies”, van explicar ahir fonts del Catsalut. Les mateixes fonts hi van afegir que, paral·lelament, es treballa en l’elaboració d’un informe tècnic d’altres necessitats de l’entorn, com ara tala d’arbres i abalisament d’edificis o instal·lacions properes, “un document necessari per tramitar la modificació de l’autorització actual i fer-la compatible amb l’acolliment del vol nocturn”. El SEM va posar en marxa el vol nocturn de l’helicòpter medicalitzat fa un any. Aquest vehicle té la base a l’hospital Parc Taulí de Sabadell. En aquest temps, segons es va donar a conèixer ahir, el SEM ha efectuat 177 serveis nocturns, amb una mitjana de 15 vols mensuals. Un 51% d’aquests serveis han estat trasllats interhospitalaris i un 49%, assistències primàries, al mateix lloc de l’emergència.

Es redueix el temps de trasllat

El trasllat aeri nocturn de pacients permet reduir el temps de trasllat interhospitalari de les zones més allunyades dels hospitals terciaris. Un fet rellevant per als pacients amb una patologia en què el temps de resposta és clau en la supervivència i la recuperació del pacient, com ara un ictus, un infart o un politrauma. A través de Twitter, el cardiòleg Ramon Brugada va lamentar la mancança al Trueta: “[...] quanta feina queda per fer, quants esforços hem de dedicar per arribar a un mínim reconeixement del 2n hospital més gran de cat en població de referència”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’hospital de Palamós consolida el voluntariat

palamós

La capacitació digital serà un mèrit per a la docència

Barcelona

La Fundació Hàbitat 3 rep un premi mundial

barcelona

Els ateneus reivindiquen el seu paper en la cultura del país

Barcelona
K. SAC/ S. IXMATA
ACTIVISTES SOCIALS QUE ACTUEN COM AGENTS DE CANVI I TRANSFORMACIÓ A LES SEVES COMUNITATS

“Treballem cada dia per intentar canviar les mentalitats”

Girona

Fuga d’entitats veïnals de la FAV de Girona en la presa de possessió del nou president

girona
Societat

Una amenaça real i també reversible

Barcelona

Campanya per ajudar les escoles a fer front al càncer

girona

Pla pilot a Cerdanya contra l’obesitat infantil

Puigcerdà