Salut

LÍDIA BLÁNQUEZ

TERAPEUTA MULTIDISCIPLINAR. HA PUBLICAT EL LLIBRE “DEL DEJUNI A LA CONSCIÈNCIA”

“Fer dejuni pot servir per fer un ‘reset’ emocional i espiritual”

Defensa el dejuni com una pràctica mil·lenària en què la persona neteja el cos, coneix la seva ment i cura l’ànima de tot l’estrès que comporta la vida diària.

A què es refereix quan parla de fer dejuni?
El dejuni és no menjar de manera voluntària durant un temps concret i, en la meva opinió, és bo que no tingui res a veure amb aconseguir només l’objectiu, més estètic, de perdre pes. En un dejuni es perden quilos però el més important és el que es pot obtenir interiorment.
Què en podem obtenir?
Ens pot servir per fer un reset de tot el nostre organisme. Tenim una sobrecàrrega d’informació i d’alimentació que ens fa sentir cremats, esgotats, angoixats. El dejuni provoca un canvi que afecta tot el nostre entorn i que ens pot ajudar i contemplar de manera completament diferent la nostra vida, la feina, les amistats, les relacions, etc. És com fer neteja de la casa i fer fora tot allò que ja no fas servir.
No parlem, doncs, de fer dieta ni de deixar de menjar per perdre uns quilos i aprimar-se?
A diferència de les dietes, els dejunis que jo recomano es plantegen amb altres objectius, més enllà de temes estètics. Tenen més a veure amb la preparació del cos per a una transformació personal, que, al final del procés, sol ser física, però també mental i espiritual.
Assegura que és una pràctica totalment natural, que ja feien els nostres avis.
Exacte, el dejuni és tan antic com l’existència de l’home. Des de sempre ha estat utilitzat pels diferents tipus de medicina universal com un sistema de curació. Perquè és una pràctica que està al nostre abast, que és natural però que hem deixat de practicar a causa del nostre estil de vida actual, que ens dona molt i de tot. I si ens trobem malament o no ens sentim bé amb nosaltres mateixos, ho solucionem amb pastilles o amb tractament. A vegades, un sistema més natural també pot ajudar a trobar-se millor. Sempre consultant professionals mèdics, naturalment.
Al llibre explica que fins i tot els animals deixen de menjar durant temporades?
Sí, i tant. Els animals fan dejuni de manera instintiva. Fins i tot se sap que les ovelles només mengen un tipus d’herba quan se senten febles. Hi ha animals que hivernen i, per tant, estan mesos sense menjar. Molts animals carnívors, que no sempre tenen menjar, viuen dels dipòsits de nutrients que tenen al cos fins que poden tornar a caçar. És una pràctica espontània que, al llarg de la història, els homes han adaptat i han introduït a les seves rutines, sovint gràcies a la religió.
També recorda al llibre que el dejuni existeix encara en moltes de les religions actuals.
És així, el Ramadà en l’islam, la Quaresma en el catolicisme, el Ta’nit en el judaisme o el Nyung-ye en el budisme, són diferents maneres de purificar el cos deixant de menjar uns dies o unes hores. Això dona idea de com n’és d’antiga i com ha estat acceptada aquesta pràctica tan natural, que ara sabem que pot contribuir a obtenir una pau interior,un fet que és un dels objectius que persegueixen totes les religions.
Precisament vostè, quan defensa els bons resultats del dejuni, en destaca sobretot els espirituals, els de l’ànima.
Quan acabes el dejuni la recompensa és sobretot espiritual, perquè has creat pau al teu entorn i has comprovat que pots controlar el cos i els pensaments donant a l’organisme només el que necessita. Tens més energia i més autocontrol. Això et permet reconstruir el teu món i estructurar-lo des d’un prisma més equilibrat. En tots els anys que he acompanyat persones en els dejunis he vist com aquestes es comprenien a si mateixes i es disposaven a millorar la seva vida.
I des del punt de vista físic, quins beneficis pot tenir per al cos està uns dies fent dejuni?
Al llibre poso l’exemple que el dejuni es pot entendre com la ITV de la salut. Mentre es fa, sempre de manera controlada i ben feta, el propi organisme aprofita per supervisar que tot funcioni correctament. Una altra analogia és que, quan no mengem, la fàbrica de producció del cos s’atura i fa com un inventari de tot el que té i de tot el que sobra. A més, es pot dir que els nostres òrgans necessiten unes vacances, ja que el fet d’estar sempre menjant i intentant digerir aliments produeix un estrès fisiològic que crea addicció, per la demanda contínua de sucres de ràpida absorció.
Quin tipus de dejuni recomana?
Si el que es vol és netejar una mica el cos, es pot fer un dejuni de tres dies. El millor és fer-lo de 10 dies, una o dues vegades a l’any. És molt important també saber reincorporar el menjar una vegada s’ha acabat el dejuni. Cal fer-ho a poc a poc i de manera controlada perquè, si no, seria contraproduent. Si s’ha fet un dejuni de deu dies, es recomana que la reincorporació a l’alimentació normal es faci durant onze dies i que després s’estableixin uns bons hàbits alimentaris.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Barcelona no ha suspès cap acte més pel Covid-19

Barcelona

Tercer cas importat a Barcelona i més pressió a València

Barcelona

Fan marxar de casa una veïna de Breda de 77 anys

breda

“Virus amb data de caducitat”

La por contagia les borses, que s’estavellen en la pitjor setmana en vuit anys

GINEBRA

Tot el que has de saber sobre el coronavirus

barcelona

Tornen les obres al servei d’urgències del Trueta

girona

Cinc ciutats, contra els “abusos” del fons Azora en els lloguers

barcelona

Arxiven el desnonament d’una família

girona