Educació

Educació

Més franquisme que república

Els alumnes van optar ahir entre Primo de Rivera i el franquisme o la Segona República i la Transició en la prova d’història de la selectivitat

Els estudiants van destacar la dificultat de la prova de comprensió oral d’anglès

Les noves generacions semblen tenir més clar el que va significar el franquisme a Catalunya que el període de la Transició o la Segona República. Així es desprèn del que explicaven ahir els alumnes i professors als passadissos de les universitats on s’estava fent la segona jornada de la selectivitat, on es van examinar al matí d’història i de llengua estrangera com a matèries comunes. La tarda va ser el torn de les matèries de la modalitat escollida.

L’opció A de l’examen d’història constava d’un text de Manuel Tuñón de Lara de la Historia de España que es referia als orígens de Primo de Rivera i el context en què es va educar. A partir d’aquí s’havien d’explicar les causes de l’adveniment de la dictadura i els principals fets històrics entre el 1917 i el 1923. El segon exercici reproduïa una portada de La Vanguardia del 1940 sobre la visita del dirigent nazi Heinrich Himmler a Barcelona com a introducció per explicar què va significar la implantació del franquisme a Catalunya. L’opció B, que va ser menys escollida, presentava una estadística de l’atur entre el 1932 i el 1936, que havia de servir per parlar de les reformes fonamentals de la Segona República i la Constitució del règim, i la comparació entre les eleccions del 1933 i les del 1936. També s’havia d’analitzar el text del preàmbul de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya del 1979 i escriure sobre l’evolució política de Catalunya entre la mort de Franco i el 1986. “Història ha anat bé, no era gaire difícil”, valoraven la Mar i la Laura, de l’institut Sant Adrià. La Jordina i l’Anton, del Sagrat Cor de Sarrià, consideraven que “la pregunta de la Segona República estava bé, era factible, mentre que la de la Transició no ho era tant”. Un grup d’alumnes del Sant Andreu de Badalona valoraven també que la prova d’història els havia anat “molt bé”.

Pel que fa a l’examen d’anglès, en canvi, va haver-hi queixes sobre la comprensió oral, que parlava de la contaminació al mar. “Un alumne del nivell d’Advance m’ha dit que ha trobat més difícil aquest listening que els de l’Advance”, exemplificava l’Enric, professor del Sant Andreu de Badalona. Els estudiants es queixaven que no s’entenia gaire bé i que el vocabulari era complicat. Amb el reading, que versava sobre un element tan quotidià per als joves i no tan joves com les emoticones, no va haver-hi en canvi problemes. L’anglès va ser l’opció de llengua estrangera escollida per un 98,3% dels estudiants.

Les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del juny s’acabaran avui amb11 exàmens de la fase específica. La comuna, obligatòria per a tothom, es va fer els dos primers dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Govern posa en marxa una campanya de publicitat per potenciar l’FP i arribar a la mitjana europea en la modalitat dual al 2022

Barcelona

Enfrontaments i detencions durant una altra jornada de violència a Hong Kong

Hong Kong
Sant Dalmai

Memorial Alfons Adroher

I els infants i adolescents amb trastorn mental?
opinió

I els infants i adolescents amb trastorn mental?

PINCAT (Plataforma d’Infància de Catalunya) de la Taula del Tercer Sector

El Congrés d’Habitatge reclama l’aturada de tots els desnonaments

barcelona

Milers de persones surten al carrer contra la “llei Aragonès”

barcelona

Ataquen la nova seu de l’Espai LGTBI de Girona i en destrossen la porta

girona
Societat
41a Fira de Sant Martirià

Bestiar i verd a Sant Martirià

BANYOLES

Recullen 5.300 euros a favor de l’Oncolliga

girona