Educació

El Consell Escolar insisteix en l’ús educatiu del mòbil

Un informe aprovat ahir recomana responsabilitat a l’hora d’utilitzar les xarxes i integrar-les en la docència

El Consell Escolar de Catalunya, l’òrgan consultiu en què es troba representada tota la comunitat educativa, va aprovar ahir l’informe Els dispositius mòbils als centres educatius, un document elaborat a petició del conseller d’Educació, Josep Bargalló, que actualitza l’anterior, del 2015. La principal conclusió va en la mateixa línia del que es va assenyalar el 2015, i és la recomanació d’usar els dispositius mòbils –telèfons i tauletes– de forma educativa als centres. Aquests poden incidir en la millora de l’ensenyament i dels aprenentatges i el foment del treball cooperatiu, segons l’informe, que insisteix ara en la responsabilitat dels usuaris a les xarxes socials, en la necessitat de protegir les dades i en la formació que docents i famílies han de tenir per acompanyar els alumnes en l’ús d’internet.

Jordi Rodon, secretari del Consell Escolar, explica que “el 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior”. Assegura també que “l’informe del 2015 era excel·lent però pecava de certa ingenuïtat”. “En aquests quatre anys han passat moltes coses i ara sabem que res és gratuït, ja que oferim les nostres dades” quan usem aplicacions i xarxes socials, afirma. Per aquest motiu l’informe proposa que cada centre educatiu tingui un referent que estigui en contacte amb l’Agència Catalana de Protecció de Dades.

També destaca que l’ús de les xarxes s’ha de regir pel respecte a la dignitat i llibertat de les persones, per evitar conductes com el ciberassetjament. Respecte a aquesta qüestió, Rodon explica que als centres on s’usa de forma habitual l’ordinador els estudiants tenen més eines per fer front a l’assetjament a través de les xarxes.

El professorat hauria d’aprofitar xarxes com Twitter i Instagram per a un ús educatiu, i Rodon en posa un exemple: “Professors de filosofia vam fer un concurs d’aforismes a Twitter i els alumnes el seguien.” Els docents, diu, ja saben usar aquestes xarxes, “i el salt ara és que les integrin amb normalitat a les programacions”. L’informe destaca la necessitat de fomentar el pensament crític en les competències digitals, tant per fer front a les notícies falses com al ciberassetjament. I insisteix que les famílies creïn espais de diàleg i un clima de confiança per consensuar normes d’ús.

LA FRASE

El 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior
Jordi Rodon
Secretari del Consell Escolar de Catalunya


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’epidemiòloga Magda Campins critica la falta de rastrejadors de la Covid-19

barcelona

Els hospitalitzats per Covid-19 a Lleida continuen pujant i ja superen el centenar

lleida

Una seixantena de treballadors de bonÀrea donen positiu de coronavirus des del juny, un 1,2% de la plantilla

guissona

L’Hospitalet tanca pistes esportives mentre busca identificar els focus dels brots amb Salut

l’hospitalet de llobregat

Desequilibri turístic a Tossa

tossa de mar
Consum

Adeu a les anelles de plàstic

barcelona

Ratafia per Sant Benet

bESALÚ

Ordinadors d’empreses per a alumnes del Ripollès

RIPOLL

Els clients de Wala poden ajudar la Creu Roja

GIRONA