Educació

El Consell Escolar insisteix en l’ús educatiu del mòbil

Un informe aprovat ahir recomana responsabilitat a l’hora d’utilitzar les xarxes i integrar-les en la docència

El Consell Escolar de Catalunya, l’òrgan consultiu en què es troba representada tota la comunitat educativa, va aprovar ahir l’informe Els dispositius mòbils als centres educatius, un document elaborat a petició del conseller d’Educació, Josep Bargalló, que actualitza l’anterior, del 2015. La principal conclusió va en la mateixa línia del que es va assenyalar el 2015, i és la recomanació d’usar els dispositius mòbils –telèfons i tauletes– de forma educativa als centres. Aquests poden incidir en la millora de l’ensenyament i dels aprenentatges i el foment del treball cooperatiu, segons l’informe, que insisteix ara en la responsabilitat dels usuaris a les xarxes socials, en la necessitat de protegir les dades i en la formació que docents i famílies han de tenir per acompanyar els alumnes en l’ús d’internet.

Jordi Rodon, secretari del Consell Escolar, explica que “el 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior”. Assegura també que “l’informe del 2015 era excel·lent però pecava de certa ingenuïtat”. “En aquests quatre anys han passat moltes coses i ara sabem que res és gratuït, ja que oferim les nostres dades” quan usem aplicacions i xarxes socials, afirma. Per aquest motiu l’informe proposa que cada centre educatiu tingui un referent que estigui en contacte amb l’Agència Catalana de Protecció de Dades.

També destaca que l’ús de les xarxes s’ha de regir pel respecte a la dignitat i llibertat de les persones, per evitar conductes com el ciberassetjament. Respecte a aquesta qüestió, Rodon explica que als centres on s’usa de forma habitual l’ordinador els estudiants tenen més eines per fer front a l’assetjament a través de les xarxes.

El professorat hauria d’aprofitar xarxes com Twitter i Instagram per a un ús educatiu, i Rodon en posa un exemple: “Professors de filosofia vam fer un concurs d’aforismes a Twitter i els alumnes el seguien.” Els docents, diu, ja saben usar aquestes xarxes, “i el salt ara és que les integrin amb normalitat a les programacions”. L’informe destaca la necessitat de fomentar el pensament crític en les competències digitals, tant per fer front a les notícies falses com al ciberassetjament. I insisteix que les famílies creïn espais de diàleg i un clima de confiança per consensuar normes d’ús.

LA FRASE

El 90% dels alumnes de quart d’ESO tenen mòbil, i l’aula no ha de ser tan diferent de la vida exterior
Jordi Rodon
Secretari del Consell Escolar de Catalunya


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més de 400 persones es manifesten a Sabadell per denunciar l’emergència climàtica

sabadell

Colau lamenta la “trista” absència de Forn a l’Ajuntament i recorda els Jordis en donar pas al pregó de la Mercè

barcelona

Les donacions de moll d’os de l’Estat permeten 10.000 trasplantaments en 25 anys

barcelona

Els Mossos investiguen l’actuació policial al desallotjament de dijous a Sants

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

A l’espera del canvi de temps

Barcelona

Vueling cancel·la més de 200 vols per la vaga del pont de la Mercè

Barcelona

El TSJC rebaixa la vigilància dels Mossos en seus judicials

Barcelona

La síndica de Barcelona recomana a l’IMET que investigui un possible frau en el cobrament de tarifes de taxis adaptats

barcelona

Endesa negocia amb Govern, diputacions i entitats municipalistes com abordar el deute per pobresa energètica

Barcelona