Societat

Barcelona prohibirà la circulació de bicicletes per la vorera a partir de 2019

L’Ajuntament aixeca la moratòria que permetia als ciclistes utilitzar les voreres de l’Eixample i Sant Martí perquè la ciutat tindrà aviat més de 200 quilòmetres de carril bici

Les multes per anar en bici per la vorera aniran dels 100 als 500 euros

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest divendres que a partir de gener de 2019 les bicicletes ja no podran circular per la majoria de voreres de la ciutat i imposarà multes d’entre 100 i 500 euros als ciclistes que ho facin. La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha argumentat que la ciutat ja disposa de prou carrils bici.

El consistori ha decidit aixecar la moratòria que permet a les bicicletes circular per les voreres de 4,75 metres i 3 metres d’espai lliure, que són les dels districtes de l’Eixample i de Sant Martí.

A partir de l’1 de gener del 2019, les bicicletes només podran circular per les voreres en cas que aquestes tinguin un ample superior a 5 metres i hi hagi 3 metres d’espai lliure. També podran circular de nit (entre les 22.00 i les 07.00 hores) per voreres superiors a 4,75 metres i 3 metres d’espai lliure o quan el carril bici estigui situat a la vorera.

La tinenta d’alcalde ha afirmat que “la ciutat està preparada” per posar fi a la moratòria perquè aviat tindrà més de 200 quilòmetres de xarxa ciclable. “Barcelona està al nivell d’altres ciutats europees en relació amb la infraestructura ciclista”, ha subratllat.

Sanz ha recordat que a l’inici de mandat hi havia 116 quilòmetres de carril bici a Barcelona i a setembre de 2018 la ciutat consolidarà els 200 quilòmetres d’infraestructura ciclista, incloent-hi carrils bici i itineraris ciclistes.

L’Ajuntament assegura que més del 90% de la població barcelonina disposa ara d’un carril bici a menys de 300 metres de casa seva. Des de principis de 2018 s’han posat en servei un total de 22 nous carrils bici i connexions de la infraestructura ciclista, ocupada amb uns 200.000 desplaçaments diaris.

A més, el consistori té executar 13 carrils més “per facilitar l’ús de la bicicleta a la ciutat” ha avançat Sanz. D’aquests, 9 ja estan en obres o a punt d’iniciar-se i els 4 restants començaran després de l’estiu.

Segons ella, “aquestes actuacions milloraran la convivència entre els vianants i els ciclistes, i permetran als vianants moure’s amb tranquil·litat i seguretat per les voreres”, ha assegurat. Sanz confia en que “la nova distribució de l’espai públic redueixi el nombre d’accidents a la ciutat i garanteixi una mobilitat sostenible”.

La regidora ha explicat que “cada dia es fan 200.000 desplaçaments en bicicleta i s’ha incrementat un 15% l’ús d’aquest transport”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Vuit noves sales d’operacions a Sant Joan de Déu

Barcelona
JESÚS CALM MASÓ
RECTOR DE SET PARRÒQUIES I CAPELLÀ DEL SANTUARI DE LA SALUT

“Quan vaig tornar, amb seixanta anys, era el més jove a l’església”

Santuari de la Salut

Augmenta el turisme estatal a Salou

Barcelona
Campanya per investigar la distonia al Vall d’Hebron
societat

Campanya per investigar la distonia al Vall d’Hebron

Primer pas per allargar el bus urbà de TMG a Girona 15 anys

girona

La Fira de Sant Martirià s’endinsa en el món de les plantes autòctones

BANYOLES

Acreditació d’excel·lència per a la unitat de malaltia inflamatòria intestinal

girona

Més eficiència dels fàrmacs, a la UdG

girona

Trobada municipal per avançar en l’Aliança Educació 360

girona