Societat

KARIMA OUCHEN MADANI

DISSENYADORA, EXECUTIVA EN CAP DE KARY’S DESIGN I ACTIVISTA SOCIAL

“La henna combina tradició i elegància i transmet alegria de viure”

Apassionada de les belles arts i del disseny d’interiors, aquesta jove emprenedora ha creat la seva pròpia marca decorant amb els motius estilitzats de la henna els més diversos objectes

Ha convertit la henna en la base de les seves creacions. Què representa per a vostè?
Elegància i tradició, aquest és el lema de la meva marca Kary’s Design. Es tracta d’una tradició molt antiga, la henna ha estat utilitzada des de temps immemorials per tenyir el cabell, les ungles, la pell, la seda, la llana, i també com a planta medicinal. D’altra banda existeix una gran varietat de formes de treballar aquest art tan bonic i carregat de significats que es dona al Marroc, a Egipte, a l’Índia, al Pakistan... Per a mi la henna representa la delicadesa que vull plasmar en els meus dissenys.
A la vegada que reivindicar un ofici?
El reivindico i em proposo difondre’l a tot tipus de públic, perquè no es perdi el seu gran valor cultural i estètic. Estic fent cursos a alumnes de diferents llocs i comprovo que entre els joves s’està despertant un gran interès. M’apassiona oferir aquesta saviesa ancestral perquè la henna sempre transmet alegria de viure, unió, combina bellesa i celebració, es porta perquè agrada i perquè es sent... En la meva plana web https://karysdesigns.com vaig publicant els meus treballs i la informació més essencial.
Això ho coneix bé pels seus orígens?
Sobretot perquè he investigat i m’he professionalitzat per modernitzar la pràctica i ampliar les seves prestacions. Vaig néixer al Marroc i visc a Màlaga des dels dos anys i ja de petita m’agradava el món artístic. En acabar el batxillerat vaig estudiar la carrera de belles arts i posteriorment em vaig especialitzar en decoració i disseny i ara començo un màster d’interiorisme. Paral·lelament vaig anar agafant molta afició a la decoració feta amb henna, als tatuatges, especialment els procedents de la cultura hindú que trobo que són els més fins i minuciosos i que em permeten fer composicions molt lluïdes.
Composicions damunt el cos? Pintant les núvies per al seu casament?
Sí, els dibuixos de henna han estat sempre presents als casaments com el maquillatge més bell aplicat a les mans de la núvia, dels seus familiars i convidats. En alguns ambients s’ha posat de moda l’anomenada henna negra, però a Karys no la utilitzem ni la recomanem perquè du productes químics que poden ocasionar reaccions al·lèrgiques molt greus, nosaltres només fem servir productes naturals com l’essència d’eucaliptus o la llimona per obtenir les diferents tonalitats.
Per la seva plana veiem que li treu un profit molt innovador a aquesta cultura.
He dut els motius de la henna per adornar objectes com ara espelmes, marcs, quaderns, copes, safates, utilitzant materials com el plom fos, la pintura de cristall, la pedreria... Així és com vaig començar a desenvolupar la meva marca fa 4 anys i em vaig anar introduint en la decoració dels casaments i en la decoració de la llar, de forma personalitzada. Em desplaço allà on requereixin els meus serveis, de fet el 75% de les persones que em contacten són catalanes d’origen marroquí i ara també començo a rebre demandes de persones d’arreu a les quals, senzillament, els agraden els meus dissenys amb independència d’allà on hagin nascut. I això m’estimula molt com a emprenedora, és un gran reconeixement que significa que l’art decoratiu no té fronteres si es treballa amb el cor, cuidant els detalls, les formes, les combinacions de colors...
S’imaginava l’èxit de la seva proposta? Ha hagut de fer una gran inversió per emprendre?
Al principi era molt jove i m’ho agafava com un hobby, no hauria pensat que crearia una marca que creixeria tant. El cert és que no he fet una gran inversió econòmica, no tinc un taller llogat, sinó un espai a casa per treballar i una presència activa a les xarxes socials perquè sobretot es tracta de contractar els meus serveis i jo em desplaço a València, Madrid, Girona... allà on hagi de preparar un casament. I pel que fa a les vendes dels productes, he posat botiga on line a la plana web.
Es defineix com a activista social. En quin sentit ho remarca?
No veig les persones com a simples clients, sinó que segons la tradició de la henna, el temps que destino a fer tatuatges a les mans, als braços, a les cames... és temps guanyat de paciència, de conversa i d’aprenentatge de les respectives vivències i això és molt gratificant. D’altra banda sempre estic disposada a fer de referent, a participar en sessions com la d’aquest estiu a Salt on he estat convidada per l’associació Azahara (impulsora del projecte Mixtures d’emprenedoria social) per animar els joves a tirar endavant els seus somnis. Els dono missatges de motivació i d’esforç, els explico la meva experiència, els dic que no tinguin por de començar, que aprofitin les oportunitats i vagin creixent a poc a poc, que el benefici s’obté amb el treball i la perseverança.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BEGOÑA ROMAN
DOCTORA EN FILOSOFIA. PRESIDENTA DEL COMITÈ D’ÈTICA DE SERVEIS SOCIALS DE CATALUNYA

“La intel·ligència artificial està programada perquè t’agradi”

Girona

La UdG, líder a l’Estat en accions de voluntariat

girona
TORROELLA DE M

Berenar de l’AMPA pel menjador al Guillem de Montgrí

Guardó per al barista de l’hotel Carlemany

girona
societat

La Universitat de Stanford reconeix el doctor Manel Esteller

societat

Sis víctimes del franquisme denunciaran que van ser torturades

Actes amb motiu del dia del càncer de mama, el 19
salut

Actes amb motiu del dia del càncer de mama, el 19

societat

Acord de Creu Roja amb Mascontrans

societat

Acnur i La Caixa lluiten contra la mortalitat infantil a Etiòpia