Societat

La variant ferroviària del corredor mediterrani, a punt

Foment assegura que en acabar l’any es posarà en marxa el tram Tarragona-Vandellòs

Posa fi a 19 anys d’obres

La doble via per l’interior redueix en 30 minuts el trajecte Barcelona-València

La variant de Vandellòs del corredor mediterrani es posarà en marxa abans de final d’any. El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va anunciar ahir la finalització de les obres d’aquest tram ferroviari que van iniciar-se ara fa 19 anys, el 2000, i que han experimentat diversos retards i ajornaments. Fins a sis dates diferents d’entrada en funcionament hi ha hagut ja els últims quatre anys, més les que haurien avançat diversos ministres de Foment de l’Estat, tant del PSOE, com és el cas d’Ábalos, com del PP.

Després de recórrer el tram en proves entre les estacions del Camp de Tarragona i de l’Hospitalet de l’Infant, el ministre va lamentar els ajornaments d’aquest tram de doble via per l’interior de Tarragona, que alleugerirà el coll d’ampolla per les vies de la costa. En el trajecte Barcelona-València, per exemple, es guanyarà mitja hora de viatge, i des de Tarragona a l’Ebre 15 minuts.

Ábalos va admetre que sempre havia sentit a parlar de Vandellòs com un dels grans problemes del corredor, i va explicar que el projecte constata el compromís del govern espanyol amb el ferrocarril i el corredor del Mediterrani: “És la columna vertebral i un exemple del desenvolupament d’un sistema de corredors enfront d’un sistema radial, i és també més coherent amb la realitat política i social d’un país plural com el nostre.”

El projecte ha suposat una inversió de prop de 700 milions –dels quals ja se n’han executat més del 95%–. La variant permetrà eliminar el darrer tram de via única que hi havia entre Barcelona i València. Són 40 km de doble via i d’amplada convertible segons el tipus de comboi. Dos convertidors de via en faciliten el canvi, preparat per a mercaderies o trens d’amplada europea.

La licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal serà immediata

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va assegurar ahir que la licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal es farà immediatament, després que l’anterior govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats. En una visita d’obres a l’estació de la Sagrera, el ministre va evitar donar una data per a la inauguració de la infraestructura i va insistir que s’anirà enllestint per fases, primer amb l’obertura del túnel dels trens de rodalies que van cap a Mataró durant el 2020 i un any després per als que van cap a Granollers. Per la seva banda, la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, va reiterar que ara “és l’hora de la Sagrera” i de “cosir” els barris afectats per les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El 80% de les farmàcies han atès persones amb símptomes de Covid-19 que no havien pogut accedir als serveis de salut

barcelona

El nou restaurant dels germans Roca al Mas Marroch obrirà el 4 de juny

Vilablareix

La CUP defensa un augment salarial pels treballadors de la salut per aquest 2020

barcelona

Salut diu que el repunt de Lleida correspon a casos lleus i asimptomàtics

barcelona

Trilla creu que “ball de xifres a aquestes altures de la pandèmia resulta difícil d’entendre”

barcelona

Les grans superfícies s’imposen a les platges

salou / tarragona

La Covid-19 es va acarnissar amb la Catalunya Central

barcelona

Fase a fase

barcelona
opinió

La cultura presencialista ha mort (per fi)

Director de l’Oficina per a la Reforma Horària