Societat

S’estudiarà la zona verda per a vehicles al Barri Vell de Girona

L’associació de veïns considera que seria un estacionament per implantar només a certs carrers o places, però no al conjunt del nucli antic

El cost de l’estudi i de la redacció del projecte és de 9.000 euros

Una de les tres propostes més votades pels veïns i veïnes del Barri Vell de Girona durant el procés de pressupostos participats d’aquest any va ser la implantació de places de zona verda d’aparcament. S’estudiarà la viabilitat que aquest tipus d’estacionament tindria, per exemple, a la plaça Sant Feliu, a la de Sant Pere o al carrer Jaume Pons i Martí. Diversos residents al nucli antic manifesten que, en aquest sector de la ciutat, “hi ha un clar i evident problema per poder aparcar”. Relaten que, a més de la gent que hi viu, al llarg de la setmana hi ha una gran afluència de persones que visiten la zona, així com alumnes de la UdG i veïns de Montjuïc que hi estacionen. Consideren que aquesta circumstància fa que “el comerç del barri resulti afectat per la dificultat de trobar lloc per deixar el cotxe”, i aprofiten per reclamar que “s’incrementi la vigilància per part de la Policia Municipal”.

L’Associació de Veïns del Barri Vell posa en relleu, però, que la instauració de la zona verda d’aparcament sempre els ha “generat dubtes”. Pensen que la seva implantació no s’hauria de fer al conjunt del barri, sinó només a alguns carrers i places de la part nord. Expliquen que funciona bé el distintiu que permet als residents estacionar a certs àmbits, tot i que defensen que seria positiu que s’ampliessin les zones habilitades per deixar el vehicle amb aquesta acreditació, per tal que es donés cobertura a més veïns, com ara els de la plaça Sant Pere.

Per la seva banda, l’Ajuntament planteja que, primer de tot, es faci un estudi sobre què representaria posar zona verda d’aparcament al Barri Vell. Aquest pas servirà per disposar de més dades per poder valorar el projecte. I és que en les reunions que s’han convocat al barri per parlar sobre aquest tema, l’assistència no ha estat mai gaire alta. I quan s’ha dut a votació, tot i que el recompte ha estat a favor que s’implanti la zona verda, l’associació reconeix que la poca participació fa que els resultats potser no són gaire representatius.

Condicions diferenciades

L’objectiu de la zona verda és prioritzar l’estacionament dels residents per sobre dels cotxes de fora. En aquestes places hi poden aparcar tots els turismes, però amb tarifes i horaris diferenciats segons els usuaris. Per exemple, dins les franges de temps regulades, el comprovant del parquímetre permet un màxim d’estacionament de dues hores per a aquells automòbils de persones que no viuen a la capital gironina. En canvi, en els casos en què l’impost dels vehicles es paga a la ciutat i els seus propietaris resideixen en un dels carrers de la zona verda, l’estacionament pot tenir una durada d’entre un dia i una setmana. Cal identificar l’automòbil al parquímetre amb la matrícula i adquirir el comprovant horari. Aquest comprovant té impresa la zona del resident i la matrícula del cotxe estacionat, de tal manera que l’identifica com a vehicle autoritzat.

Analitzar l’interès general

En l’informe tècnic elaborat per l’Ajuntament sobre la viabilitat de la proposta del Barri Vell es recorda que l’aparcament denominat “zona verda” forma part del servei públic d’estacionament amb temps limitat. S’hi afegeix que l’establiment o la modificació d’un servei públic ha ser justificat mitjançant un estudi que analitzi l’interès general de la proposta, en àmbits com l’econòmic, el social, el mediambiental, etc. Les dues zones verdes de la ciutat van ser estudiades i proposades en el marc de la redacció del pla de mobilitat urbana de Girona aprovat el 2014. Un dels dos sectors on ja n’hi ha és a les Pedreres, que té 124 places, i a la zona Güell-Devesa, on n’hi ha 791.

En l’informe tècnic es proposa, per tant, que primer es faci un estudi de l’ampliació de la zona verda al Barri Vell, en què es determini quin àmbit es regularia i els seus beneficiaris. I, un cop es tingui, s’hauria d’aprovar l’ampliació del servei a aquesta part de la ciutat i saber quin cost suposaria. El pressupost per executar de moment l’estudi i la redacció del projecte seria de 9.014,50 euros.

LA XIFRA

791
places d’aparcament de zona verda hi ha al sector Güell-Devesa i un total de 124 a les Pedreres.

LA DATA

03.12.19
Es van saber els resultats dels pressupostos participats d’enguany. Entre tota la ciutat hi va haver 4.380 vots.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mitjana d’antiguitat de 41 anys dels habitatges a Girona

girona

Protecció Civil demana evitar activitats al mar i a l’aire lliure davant d'una situació “complicada”

barcelona

Un ferit lleu després que una palmera caigués sobre el seu cotxe a Mataró per culpa del temporal

mataró

La llevantada pot descarregar més de 200 litres en punts del nord-est

barcelona

Barcelona activa en fase d’alerta el pla d’emergència per mal estat de la mar per onades de més de 2,5 metres

barcelona

Concentració de condemna del feminicidi de Terrassa a la plaça de l’Ajuntament

terrassa

Tanquen l’accés al cim del Mont Caro per la nevada

tortosa

Centenars de persones reclamen més seguretat i un millor pla d’emergències després de l’explosió d’Iqoxe

tarragona

Protecció Civil alerta que la cota de neu pot baixar dels 200 metres al nord-est i a l’extrem sud de Catalunya

barcelona