Societat

Transport

Entren en vigor les noves tarifes de l’ATM

L’embolic de les targetes

La desaparició de la T-10 causa desconcert entre els usuaris que tot i que havien estat avisats encara ahir dubtaven de quin era l’abonament més adequat

L’aparició de la T-Usual, que elimina altres bitllets, satisfà per la rebaixa de preu

“No sé ben bé quina és la targeta que substitueix la T-10, però de moment encara em queden quatre viatges de la de l’any passat”, explicava un usuari de Montgat a qui un altre usuari i davant la màquina expenedora de bitllets li va acabar aclarint que la targeta que substituirà la T-10 és la que es diu T-Casual, però que és més cara, en comptes de valdre 10,20 euros, en val 11,35, i, a més a més, és personal. “No podràs picar dos viatges seguits”, li explica.

Ahir va ser un dia complicat per a qui volia comprar una targeta de transport públic integrat de l’àrea de Barcelona, sobretot perquè, en ser festa, en algunes estacions, com la de Montgat, durant molta estona no hi havia ningú a la finestreta a qui preguntar. Aleshores la gent intentava aclarir-se davant les màquines expenedores. “Ja sé que ho van dir, però ara confonc les targetes”, admetia una senyora que volia comprar una T-10 i ja no podia perquè l’opció ha desaparegut de la pantalla. “Si té una T-10 vella encara li durarà uns dies, però nova ja no pot ser”, li van explicar unes noies. Aquesta dona es preguntava que si algun dia va amb un parell d’amigues a Barcelona com s’ho faran si no hi ha la T-10. “Ara en faran una altra que es diu T-Familiar, que serà més o menys el mateix i podran picar dues o tres persones en el mateix moment”, li van aclarir. Això sí, serà més cara perquè, encara que per una zona costi 10 euros, en comptes de 10 viatges només servirà per fer-ne 8.

“A mi se’m va acabar la T-Jove fa tres dies i la meva mare no me’n va deixar comprar una altra perquè em va dir que a partir d’avui seria més barata. Mentrestant he fet servir la seva T-10, però li he gastat quasi tots els viatges”, explicava en Sergi, de 17 anys, que, segons ell, fa un mínim de quatre o cinc viatges en autobús i tren cada dia per anar a l’institut, a futbol i a casa, tot en poblacions diferents. En Sergi pagarà molt més barata la T-Jove, que durarà un mes i li permetrà fer tots els viatges que vulgui, en metro, autobús i tren de Rodalies, perquè des d’ahir costa 80 euros i fins ara en costava 105. També costarà una mica menys la substituta de la T-50/30, que desapareix. És la que feia servir la Laura, que ahir va comprar-se la T-Usual, que serveix per a tot un mes i fer tots els viatges que es vulgui. “M’ha costat 40 euros, 3 menys del que costava, i no tinc límits. Fins ara, si un dia em passava de 50 viatges, acabava comprant la T-10 per uns dies”, deia. Les preguntes dels usuaris eren moltes i se les feien i intentaven aclarir entre ells. Avui, dia laborable, els treballadors de metro i Renfe acabaran cansats de donar explicacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Selva té el risc més baix

girona

Cap flexibilització de la mobilitat pel pont del desembre

barcelona

Figueres duplica els llums de Nadal

FIGUERES

BBVA se suma al Black Friday i retornarà 15 euros als nous clients que facin una compra amb la targeta Aqua

Ajuda municipal a Càritas i a Impulsa, a Olot

OLOT
societat

El govern anuncia una llei per regular el tercer sector social

El govern admet que reobre per falta d’ajuts econòmics

Barcelona

El tercer sector reclama la gestió d’habitatge social

barcelona

Neguen nexes terroristes d’Es-Satty amb Bèlgica

barcelona