Lectures d'estiu

Un alçament

Em tremolen els llavis, se m’inflen les venes, se’m desfigura la cara; la mirada se’m fa tallant com un ganivet i la veu se’m torna forta i aspra o arrenco a cridar. No sé d’on, em surt una...

El futbol és com el cinema

El futbol és molt curiós. Hi ha milions de persones a les quals els agrada, que habitualment van a veure partits. Creuen que entenen de futbol, però opinen quan els jugadors ja són al camp, quan han...

H de Hipnòtic

La iaia Lili és una mica bruixa. O ho sent tot millor del que diu. O tothom em vigila.El cas és que, poc després de la meva trobada amb la mama, la iaia ha demanat al Nil que em cridés. I això és...

La dèria per la muntanya

Estiuejar a la muntanya ha estat, durant els darrers anys, una de les meves dèries no satisfetes per raons que no vénen a tomb. Enguany, finalment, he passat un mes al Pirineu aragonès, que no coneixia....

Comença l’aventura

Caic.Caic.Caic.Fins que per fi...Vaig a parar en un toll d’aigua i fang!Aixeco la vista.Enmig de la boira, veig gent que corre i crida al meu voltant.Siluetes que no distingeixo.Em netejo el fang de...

Un antídot contra l’oblit

Vaig agafar el casc, el braçalet de premsa, la bateria extra i m’hi vaig plantar. No recordo haver vist res igual. Buscant referents per entendre-ho, em retornaven a la retina escenes dels aldarulls...

L’escarabat rinoceront

L’escarabat rinoceront és un escarabat de carrer. Se’n deuen fer més als boscos i als camps que no pas als carrers, i menys als carrers d’ara, encara que siguin carrers de poble. Però recordo...

Un llibre de referència

L’obra de la Mancomunitat de Catalunya (1914-1924) te les arrels en el segle anterior, en que aplega tota una serie de corrents polítiques, socials, econòmiques i culturals que convergien en la voluntat...

Pensant en l’autoestopista

Vaig trobar l’autoestopista fa sis anys, en una petita ciutat del sud-est de França, després de quinze anys durant els quals, malgrat no haver-lo oblidat del tot (l’autoestopista no és de la mena...