Administracions

Nou impuls al transport públic entre Palamós, Calonge i Vall-llobrega

La mancomunitat de municipis comença el mandat centrada en aquest projecte, però amb l’objectiu de plantejar propostes de més envergadura

El transport públic a les poblacions de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega, que integren la mancomunitat de municipis, és una de les prioritats que s’ha plantejat aquest ens per a aquest mandat, que s’inicia sota la presidència de Palamós. Precisament, l’alcalde, Lluís Puig, explica que s’ha treballat intensament per poder posar a licitació un servei de transport conjunt per a Palamós i Calonge i Sant Antoni, però ara incloent-hi també Vall-llobrega, com una prioritat.

El transport interurbà es feia, en aquell moment, entre Palamós i Calonge, però el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va donar l’any passat la raó a l’antiga concessionària –que ja havia guanyat un primer contenciós– en el sentit que l’adjudicació no s’havia fet correctament. El servei, però, no es va interrompre perquè el jutge va acceptar la moratòria que demanava la Mancomunitat de Municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega fins que es resolgués el nou concurs públic. Assolir aquest objectiu, però, no és fàcil. Especialment per la complexitat en la tramitació arran de l’entrada en vigor l’any passat de la nova llei de transports públics, que en aquesta mena de contractes obliga a fer-ne publicitat en l’àmbit europeu.

Amb tot, el president de al mancomunitat, Xavier Lloveras, va explicar que el transport continuava sent una de les prioritats de la mancomunitat, si bé va anunciar durant la constitució del ple de l’ens que els tres municipis continuaran treballant en la gestió de la piscina municipal mancomunada, que comparteixen. Amb tot, Lloveras va destacar que l’objectiu és plantejar més projectes i de més rellevància per poder gestionar-los conjuntament.

Un canvi de model

L’empresa Crurisa va deixar l’any 2008 de fer el servei de transport de viatgers a les dues poblacions després de més de quatre dècades. El motiu d’aquest canvi va ser la decisió de la Generalitat de redefinir el model de transport públic de viatgers a la comarca. Uns canvis que no només van afectar l’empresa, sinó també els horaris, els trajectes, les freqüències de pas i les tarifes. En aquell moment, la Generalitat va donar la concessió del transport urbà i interurbà a Sarfa, empresa del grup Sarbús. En el cas de Palamós i Calonge i Sant Antoni, els ajuntaments i la Generalitat van firmar un conveni que va entrar en vigor el 2008. El TSJC, en una interlocutòria del 29 de gener del 2018, va tornar a donar la raó a l’antiga concessionària, Crurisa. La resolució considerava acreditat que la sentència ferma del 2014 no es va executar mai i advertia que el nou conveni firmat per la Generalitat, Palamós i Calonge i Sant Antoni era un “calc mal dissimulat” del del 2008.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Aigua de Sils, afectada de nou per un herbicida

sils

Prova pilot a Girona d’una xarxa de reg intel·ligent

girona

El Besòs es recupera del vessament del desembre

montornès del vallès
medi ambient

Rècord de polls de flamenc

Roses ha confiscat més de tres mil articles del ‘top manta’

roses
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Els ruixats no acabaran de desaparèixer

Barcelona

Pròrroga per a la passarel·la de la vall del Ter i de Llémena

GIRONA

Estalvi de llum al pavelló Roser Llop de Figueres

FIGUERES

El TSJC exigeix un responsable del buidatge de Vacamorta

la bisbal d’empordà