Infraestructures i serveis

Renfe podria fer arribar més trens a l’aeroport

El president, Isaías Táboas, assegura que el servei de llançadora es podria donar cada set minuts

Els AVE a Madrid i Andalusia tindran wifi a partir de l’abril

El president de Renfe, Isaías Táboas, va assegurar ahir a Barcelona que la companyia pot estar en condicions de posar en marxa un servei de llançadora entre Barcelona i l’aeroport del Prat “cada set minuts”, davant de la freqüència de quinze minuts que dilluns va plantejar la Generalitat a través del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font.

Táboas, que va assistir ahir a un dinar organitzat per la Cambra de Barcelona per presentar el pla estratègic de la companyia fins al 2023, veu factible la millora de la freqüència i es va preguntar “per què ens hem de quedar amb un cada quinze minuts” si és possible que n’hi hagi un cada set minuts.

El govern va anunciar el 2017 que seria FGC l’entitat que operaria el tren llançadora que connectés l’aeroport de Barcelona amb la ciutat, després de recordar que és la Generalitat la titular de la competència, encara que Renfe sempre ha mostrat el seu interès per gestionar la llançadora que construeix Adif.

El president de Renfe va defensar que la companyia “no és tan ineficient com sembla”, va lamentar les crítiques rebudes i va assegurar que la puntualitat és del 95,6% en el conjunt d’Espanya, superior, va dir, a molts dels països europeus. Táboas va atribuir gran part dels problemes de retards a la “descapitalització tecnològica” que ha tingut la companyia a causa de jubilacions de professionals que no han estat substituïts.

El responsable de l’empresa ferroviària va detallar que els objectius de la companyia són “guanyar en eficiència” i millorar la qualitat dels serveis, i que això “portarà a una satisfacció dels clients”. Considera que la liberalització del mercat en alta velocitat, prevista per al desembre del 2020, es convertirà en “una oportunitat per fer un salt endavant i guanyar en eficiència”. Táboas també va explicar que Renfe té previst aspirar a les licitacions per oferir serveis públics de rodalies arreu d’Europa.

D’altra banda, Renfe va anunciar que a partir de l’abril oferirà wifi als trens d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid, i també en els serveis transversals que connecten Catalunya amb Andalusia. Ho farà a través de la plataforma PlayRenfe, pionera de connectivitat wifi, amb continguts a la carta i accés a una oferta global d’altres productes i serveis a bord i televisió en directe d’importants esdeveniments esportius.

Reclamen millor servei

La plataforma Trens Dignes Ebre Priorat i una vintena d’entitats de Catalunya, Aragó i el País Valencià han convocat per diumenge quatre concentracions simultànies per denunciar la desinversió en la xarxa ferroviària estatal de mitjana i llarga distància. Sota el lema “Xiulem pel tren”, es faran manifestacions a Tortosa, Salou, València i Ontinyent.

LA XIFRA

4
trens
per hora és la freqüència que havia anunciat la Generalitat per al servei de tren llançadora fins a l’aeroport.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Dissabte, risc de ruixats

Barcelona

La vaga del metro, la pluja i una incidència a Rodalies compliquen la mobilitat

barcelona
EL TEMPS
SERVEI METEOROLÒGIC DE CATALUNYA

Tarda d’ambient càlid, augment de la nuvolositat i xàfecs

barcelona

El TSJC admet a tràmit el segon recurs contra la C-32

tordera / lloret de mar
Medi Ambient

Salvar el nostre mar, ara o mai

barcelona

El període mitjà de pagament de la Generalitat als proveïdors se situa en els 40,49 dies al març

barcelona

TMB alerta d’un servei “insuficient” en la nova jornada de vaga al Metro d’aquest divendres

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats de tarda

Barcelona

Més de 3,4 milions de fons europeus per a noves vies verdes a la demarcació

Girona