Infraestructures i serveis

Satisfacció a les Preses per la variant i prudència a Olot

L’alcalde presenc celebra la publicació de l’estudi de traçat i ambiental i diu que facilitarà la participació a les al·legacions

L’olotí es mostra satisfet, però afirma que no interferirà en el traçat

Els alcaldes d’Olot i les Preses, Pep Berga i Pere Vila, van celebrar ahir la publicació al DOGC de l’estudi de traçat i ambiental de la variant de les Preses perquè desencalla un projecte polèmic, que ha de solucionar els greus problemes de trànsit que hi ha als seus municipis. Tots dos van llançar per separat un missatge conciliador i d’unitat amb el seu homòleg de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, que setmanes abans retreia a Berga que volgués tirar endavant la variant d’Olot al marge de la de les Preses i, indirectament, menar-li la pressa.

Pere Vila es va manifestar comprensiu amb la preocupació d’Amat pel fet que quasi tot el traçat de la futura variant passi per territori de la Vall d’en Bas, però també va recordar que les Preses suporta 16.000 vehicles diaris que passen per la travessera, un 11% camions. Vila va remarcar que abans-d’ahir mateix va contactar amb Lluís Amat “per posar sobre la taula tot el que calgui i anar a l’una”. A més, va recordar que l’estudi de traçat i ambiental publicat dimecres al DOG és fruit del treball conjunt dels estaments polítics i tècnics municipals i d’altres àmbits. Per la seva banda, Pep Berga va voler escenificar aquesta bona predisposició per a la variant anunciant que la primera lectura de l’estudi la van anar a fer conjuntament els tres alcaldes a la direcció general de Carreteres. L’alcalde d’Olot, però, va afirmar que no vol interferir en la decisió sobre un traçat que no afecta el seu municipi, i que només hi dirà la seva en cas que l’opció final obligui a modificar el traçat sud de la variant d’Olot, ja amb el projecte aprovat fa tres anys, i a punt d’executar. “Si entrés en valoracions, no contribuiria a una solució definitiva. Entenc que correspon als alcaldes del territori afectat, que són els qui tenen la responsabilitat davant dels seus veïns”, va dir. A més, hi va afegir que la publicació dels estudis no pressiona l’Ajuntament d’Olot quant al tram nord de la variant, perquè ara està en estudi el traçat i l’impacte, que s’ha de fer públic el maig vinent. Berga es va refermar en la voluntat que la variant d’Olot tiri endavant tan aviat com sigui possible: “L’escenari ideal és que s’adjudiquin les obres dels tres trams alhora, però tenim un problema molt urgent a casa nostra.”

L’alcalde de les Preses, per altra banda, va explicar que ara s’obre un període fins al 26 de febrer per presentar al·legacions i que han organitzat un protocol i un equip per facilitar a tothom qui vulgui el màxim d’informació. Segons ell, hi ha un enllaç al web de l’Ajuntament a una pàgina específica sobre la variant, hi ha a disposició la informació impresa i també es podrà disposar de l’assessorament d’un tècnic.

El dia abans, l’alcalde de la Vall d’en Bas va dir que l’estudi és un punt de partida i que era una proposta molt millorable. Amat va explicar que tenen constituïda una comissió de seguiment, integrada per representants dels dos grups municipals del consistori i per experts, que és qui ha marcat les línies vermelles que no volen traspassar, bàsicament, fer subterrània la variant al pas pel sector de l’escola Verntallat i mantenir el compromís d’un sol carril per sentit de circulació.

LES FRASES

Les Preses té un problema, però el mal el fas al veí. Ho hem posat tot sobre la taula per anar junts
Pere Vila
Alcalde de les Preses
No soc qui ha d’opinar sobre el traçat d’una variant d’uns municipis que no represento
Pep Berga
Alcalde d’Olot
La variant no és una prioritat per al nostre municipi, però buscarem el difícil encaix a la Vall
Lluís Amat
Alcalde de la Vall d’en bas


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Quinze anys d’un bum simbòlic

Quinze anys d’un bum simbòlic

Sant Pere Pescador

El mirador sobre el Fluvià, a Olot, pren forma

OLOT

Fogars i Hostalric, pendents de les ajudes pel ‘Glòria’

FOGARS DE LA SELVA

Disputa sobre el patrimoni industrial del vi a Vilafranca

vilafranca del penedès

Nou col·lector per a la recollida d’aigües residuals del barri vell de Palamós

palamós

La plantilla de Ryanair no accepta més reduccions

GIRONA

El nou CAP d’Olot s’obrirà el segon semestre del 2021

OLOT
Bicicletada en contra de la variant de les Preses

Bicicletada en contra de la variant de les Preses

Les Preses

El pla director urbanístic de la Costa Brava, a debat

GIRONA