Infraestructures i serveis

El Maresme clama per una solució definitiva per a l’R1 i la regressió del litoral

Els alcaldes de la zona es preparen per fer front comú

Indignació creixent entre els usuaris de Rodalies per la fragilitat del sistema i la manca de solucions

“Estic indignat, és una puta vergonya com ens fan perdre el temps.” En John, un escocès que viu a Vilassar però que treballa en una companyia aeronàutica al Prat de Llobregat, ahir ja no podia més. El dia anterior no va poder anar a treballar “per culpa dels trens” i ahir es va voler curar en salut: “Entro a les dues, però he vingut a l’estació a les onze i aquí em tens, esperant sense que ningú es digni a dir res.” La manca d’informació, però també d’alternatives fiables a una línia R1 cada cop més malmesa, eren les principals queixes dels usuaris.

El panorama incert d’un tren per sentit i hora només fins a Arenys va fer que bona part dels usuaris regulars renunciessin en massa a un servei que habitualment ja és deficient. Així, doncs, les andanes van presentar un aspecte inusualment buit durant bona part del dia, mentre que a les parades d’autobús hi havia cues inusuals i molts viatgers es van haver de quedar a terra.

L’alternativa principal, però, va ser recórrer als vehicles privats. “Puntualment m’ho puc permetre, però no podem estar així sempre. Ens cal un servei de tren digne i fiable”, comentava un informàtic que treballa al 22@. Amb tot, n’hi havia que, com la Laura, no tenien cap altra alternativa: “Jo vaig a la universitat i aquesta setmana està sent un desastre, molt estressant.”

Davant aquest panorama, l’alcalde de Mataró, David Bote, va proposar a la resta d’alcaldes de la zona una reunió extraordinària al Consell Comarcal del Maresme per “fer front comú als problemes compartits derivats del temporal, com la mobilitat o l’afectació al litoral”.

Ahir, set línies de Rodalies de Catalunya continuaven amb alteracions en part del seu recorregut, però l’R1 era, de llarg, la més afectada. La reconstrucció del pont esfondrat per la Tordera anirà per llarg i entre Vilassar i Mataró les onades continuaven picant a les vies. Els combois només usaven la més allunyada de la mar sota l’atenta mirada dels tècnics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pla d’inversió de 13 milions a Girona, sense suports

girona

Blocs de formigó per tancar els passos fronterers gironins

Girona

Terratrèmol de magnitud 3 entre Cassà i Llagostera

LLAGOSTERA
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient menys fred

barcelona

Escenificació del suport a la variant d’Olot

Olot

La Generalitat tomba el macroprojecte de 432 hectàrees de plaques solars a Osona

Manlleu

El túnel de Glòries s’obrirà al setembre amb un sol sentit

Barcelona

Figueres vol tenir aprovat el nou POUM a finals del 2022

FIGUERES

En marxa la comissió que ha d’impulsar el nou Trueta

girona