Infraestructures i serveis

Territori posa a subhasta l’obra de reforç i ampliació del pont de la C-252 a Verges

El pressupost de l’actuació és de 4,1 milions d’euros i els treballs haurien de començar aquest hivern, amb sis mesos de durada

Hi haurà una nova vorera

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat a subhasta la contractació de les obres de reforç de l’estructura i eixamplament de la calçada del pont de la C-252 sobre el riu Ter a Verges, amb un pressupost màxim de 4,1 milions. Els treballs començaran abans de final d’any i tindran un termini d’execució previst de sis mesos. L’actuació s’emmarca en el pla de millores que la Generalitat ha començat a emprendre a la xarxa viària que connecta les poblacions del Baix Ter.

La infraestructura, bastida a la dècada del 1940 en el tram central –el més afeblit–, es va completar posteriorment amb trams complementaris i més estrets pels dos costats per afavorir el desguàs en situacions d’avinguda. El recent temporal Glòria, al gener, i el posterior de finals d’abril van fer que l’aigua arribés fins al nivell de la carretera, i per bé que el pont va resistir, va fer que el govern local tornés a insistir en la necessitat de reforçar el pont.

Els treballs inclouen la rehabilitació del tauler que sustenta la calçada, el reforç de la fonamentació dels pilars i la reposició de recolzaments i juntes de dilatació. Alhora, l’empresa adjudicatària del contracte també haurà de millorar els desguassos, el sistema de contenció, i reasfaltar el tram, a banda del nou voladís –vegeu la peça adjunta.

L’obra, anunciada a finals d’hivern, s’ha acabat endarrerint com a conseqüència de l’aturada de tràmits per la Covid-19. I s’avança respecte a altres reivindicacions de la zona, com són els eixamplaments de la GI-642 i la GI-643 –entre la Pera i Torroella– i el de la GI-634, a Jafre i Colomers.

LES XIFRES

4,1
milions
és el pressupost màxim de la rehabilitació i ampliació, que s’adjudicarà aquesta tardor.
420
metres
de longitud fa el conjunt del pont, amb un tram central que data de la dècada del 1940.

Voladís afegit per a vianants al costat de mar

A més de restituir la solidesa de la infraestructura, una de les novetats que s’hi afegiran és l’ampliació de la vorera del costat est (aigües avall) per permetre el pas segur de vianants i ciclistes. Assolirà 1,5 metres d’amplada, amb una estructura metàl·lica en voladís, i tindrà continuïtat amb una berma al voral d’1,8 metres d’amplada fins a la Mota i el camí del Mas Badia. La faran pel costat de mar perquè és el menys exposat a les avingudes d’aigua.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment de la nuvolositat

Barcelona

La Sindicatura de Comptes detecta un sobrecost de prop de 5.000 milions en la construcció de l’L9 entre 2002 i 2016

barcelona

Els ajuntaments del delta de l’Ebre rebutgen en bloc el pla d’actuacions del govern espanyol

Amposta

Una part de Banyoles, sense telèfon durant dies

BANYOLES

Nou clam per readmetre Bussalleu a la UdG

Girona

La flexibilitat, eina clau del pressupost 2021 de la Diputació

Girona

Pobles de la Selva interior quasi tripliquen l’índex de Lloret en la tria de residus

santa coloma de farners

Guanyem retreu el poc compromís de Madrenas

Girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment de la nuvolositat

Barcelona