Infraestructures i serveis

El govern espanyol vol “triplicar” les inversions en el Corredor Mediterrani gràcies als fons europeus

L’executiu i el comissionat per aquesta infraestructura veuen els diners europeus com una “oportunitat”

El govern espanyol vol “triplicar” entre aquest any i el 2022 les inversions en el Corredor Mediterrani gràcies als fons europeus i als nous pressupostos generals de l’Estat, segons ha assegurat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, en unes jornades del diari ‘Expansión’.

L’executiu espanyol, així com el comissionat pel Corredor Mediterrani, consideren que els diners europeus són una “oportunitat” per donar impuls a la infraestructura, que consideren “clau” per ajudar a superar la crisi econòmica derivada de la pandèmia. Segons ha dit Saura, l’efecte a curt termini d’aquesta inversió suposaria 7.000 milions d’euros, l’equivalent a un 0,6% del PIB.

El comissionat pel corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha insistit també que els diners que ara arribaran poden ajudar a completar els “deures pendents” amb el Corredor Mediterrani. “Per cada euro invertit, hi haurà 3,5 euros de beneficis en el PIB dels països per on passa el corredor, és fonamental”, ha destacat Boira.

El comissionat del corredor ha destacat que Espanya és “la potència fonamental” d’aquesta infraestructura –ja que compta amb el 50% dels ports i aeroports que connectarà– i per això s’hi ha d’apostar de forma decidida. A més, el corredor es considera essencial per “reconfigurar l’economia i orientar-la cap a la potenciació logística i el transport intel·ligent”, així com per contribuir a la seva recuperació.

El secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín, també ha participat en les jornades, on ha ofert “tota la col·laboració” del Govern per tirar endavant el corredor mediterrani. Amb tot, ha lamentat que durant molts anys l’Estat ha fet “una mala aposta” en infraestructures, potenciant “un disseny radial de l’alta velocitat” o relegant el transport de mercaderies en alta velocitat en comparació amb els passatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Adif licita la segona fase dels accessos ferroviaris a la T1 de l’aeroport del Prat

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment de la nuvolositat

Barcelona

La Sindicatura de Comptes detecta un sobrecost de prop de 5.000 milions en la construcció de l’L9 entre 2002 i 2016

barcelona

Els ajuntaments del delta de l’Ebre rebutgen en bloc el pla d’actuacions del govern espanyol

Amposta

Una part de Banyoles, sense telèfon durant dies

BANYOLES

Nou clam per readmetre Bussalleu a la UdG

Girona

La flexibilitat, eina clau del pressupost 2021 de la Diputació

Girona

Pobles de la Selva interior quasi tripliquen l’índex de Lloret en la tria de residus

santa coloma de farners

Guanyem retreu el poc compromís de Madrenas

Girona