Infraestructures i serveis

Posen a prova els semàfors d'Olot que regularan el trànsit del nou eix

S'enllesteix l'asfaltatge de les vies que en resultaran més afectades

Els semàfors que han de minimitzar l'impacte de l'eix Vic-Olot ja han estat batejats. Se'ls anomena popularment «els semàfors de Bracons». N'hi ha a les principals cruïlles i passos de vianants del vial Sant Jordi, de l'avinguda de Santa Coloma i del passeig de Barcelona. Al Sant Jordi, s'han senyalitzat les cruïlles amb els carrers Fajol, Terrassa i avinguda Verge de Montserrat, i els passos de vianants del carrer Acàcia i de la carretera de Santa Pau. A l'avinguda de Santa Coloma, la cruïlla amb el carrer Roure i el pas de vianants del Pont de Ferro. I al passeig de Barcelona, el pas de vianants de la plaça Malagrida. També s'han enllestit els treballs de millora de l'asfalt de l'avinguda Santa Coloma i la modificació de la senyalització horitzontal, que ara és molt més lineal –fins a la gasolinera, els aparcaments són a la dreta, i, fins a la Solfa, a l'esquerra–, que completen els iniciats per Política Territorial l'any passat a la carretera de la Canya i el vial Sant Jordi. El regidor de Mobilitat, Toni Bach, ha recordat que aquestes mesures, fruit d'un estudi de mobilitat, han de servir per millorar la seguretat dels vianants i la dels veïns dels barris perifèrics.

Més de 3.000 camions

La Garrotxa i Osona tenen una flota de transport de mercaderies amb camions de més de 7,5 tones de 3.437 vehicles. Són els que degudament acreditats podran circular pel túnel de Bracons. L'IMD diària és de més de 9.000 vehicles. Els d'aquest tonatge que no tinguin origen o destinació en aquestes comarques no podran circular-hi i, si ho fan, seran sancionats amb multes de 450 euros. Podran passar-hi amb autorització els d'emergències, els de transport de bestiar viu i els de deixalles, entre d'altres. La resta de vehicles de menys tonatge no tindran cap mena de restricció. Totes les patronals del transport de Catalunya i les més importants de l'Estat saben que aquestes normes duraran 4 anys, temps en què estarà enllestida la variant d'Olot i molt avançada la de les Preses. Els Mossos de trànsit faran controls al giratori de Sant Esteve d'en Bas i a Torelló. Els de més de 7,5 tones no censats a la Garrotxa o a Osona seran controlats amb el preceptiu llibre de ports, on consta la carta d'origen i destinació, i els que no la necessitin pel tipus de mercaderia que transporten hauran de dur una declaració del transportista. Les autoritzacions s'han de tramitar a les seccions territorials de Ports i Transports.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Preveuen punts de recàrrega elèctrica a diversos ports

ROSES

Padrosa veu possible començar les obres de Logis l’any vinent

FIGUERES

Substitueixen la gespa artificial de l’estadi Mas Oliva de Roses

ROSES

Girona formalitza la compra d’una masia per fer-hi una comissaria

girona

Un tros més d’A-2, deu anys després

VILADEMULS

La Policia Local de Palafrugell actuarà amb càmeres corporals

PALAFRUGELL

Nou intent de pressionar per la variant d’Olot amb la creació d’una comissió

Olot

L’inici d’obres al Sant Jordi fa desviar el trànsit al centre d’Olot

Olot
Els comuns i el turisme sostenible

Els comuns i el turisme sostenible