Infraestructures i serveis

ESTUDI informatiu del quart cinturó ENTRE TERRASSA i granollers (2). TRAM sentmenat-canovelles

Nou viaductes salvaran els torrents fins a Canovelles

El tram de 14 quilòmetres de l'estudi informatiu inclou quatre enllaços a Sentmenat, Caldes, Santa Eulàlia de Ronçana i l'Ametlla del Vallès

Passa per boscos, conreus i prop d'urbanitzacions

Fins a nou viaductes dibuixa l'estudi informatiu del quart cinturó per salvar els diferents torrents del tram d'uns 14 quilòmetres entre Sentmenat (Vallès Occidental) i Canovelles (Vallès Oriental), passant pels termes de Palau-solità i Plegamans, Caldes de Montbui, Lliçà d'Amunt i Santa Eulàlia de Ronçana. Aquesta és, segurament, la zona en què l'obra haurà de superar més desnivells, i dissenya fins a quatre enllaços amb diferents carreteres i municipis.

La primera sèrie del tram del quart cinturó entre Terrassa i Sentmenat (vegeu l'edició del dia 25 d'agost) acabava amb un fals túnel a Pedra Santa, i la continuació d'aquest tram continua dibuixant dos falsos túnels més: un creuant la carretera de Molins de Rei a Vic (C-1413a) i un altre per minimitzar els terraplens sobre els plans de la riera de Sentmenat a Can Morera. En aquesta zona passa per una zona boscosa i travessa els torrents de Can Quer i Can Riera i la riera de Polinyà fins a crear el primer enllaç, el de Sentmenat, per connectar amb la carretera B-142 amb una rotonda. Abans de sortir de Sentmenat i entrar al de Caldes es preveuen fer tres viaductes sobre la riera de Sentmenat i els torrents d'en Baell i Can Turull passat el camí de Can Bigues.

Ja a Caldes el traçat passa pel nord de les urbanitzacions de Can Falguera i Can Mas Vell de Palau-solità entre camps de cultiu, fent un pas pel camí de Can Pujol i un nou viaducte sobre la riera de Caldes fins a arribar a l'enllaç a Can Falguera per connectar amb la carretera de Palau a Caldes (C-59). Salva un desnivell de 23 metres al Bosc Gran, passa a pocs metres de la parròquia de Sant Esteve de Palaudàries i entra a Lliçà.

En aquest punt el traçat voreja pel nord Ca n'Artigues i travessa una zona boscosa amb tres viaductes sobre torrents, entre els quals el de Can Pa i Aigua. També es fan tres passos per sobre o sota de camins, un dels quals el de Ca n'Artigues. En aquest tram el recorregut fa un viratge cap a l'est i, passant per camps de cultiu, ressegueix la urbanització de la Pineda d'en Feu pel sud i es projecta un nou viaducte de 329 metres sobre la riera de Merdanç per acabar connectant amb l'enllaç de Santa Eulàlia de Ronçana i la carretera BV-1602 que afectarà diverses edificacions. El relleu se suavitza després fins a arribar a un altre viaducte sobre el torrent del Tenes, passa per sota la carretera C-1415b i arriba a l'últim enllaç, el de l'Ametlla i la connexió amb la C-17.

LA XIFRA

4
enllaços,
a Sentmenat, Caldes, Santa Eulàlia de Ronçana i l'Ametlla del Vallès, garantiran les connexions amb carreteres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Arriben núvols alts

Barcelona

El camí de ronda de Palamós, en obres

palamós

Blanes i Malgrat, units per tren altre cop al desembre

blanes / Malgrat de mar

Madrenas i Viñas fan una crida a no abaixar la guàrdia

GIRONA

Uns 144 milions durant 20 anys per posar Figueres al dia

Figueres
BANYOLES

Sense bosses de plàstic al mercat

Reformen el principal accés que té Banyoles des de la variant

BANYOLES

Pas endavant per evitar l’electrocució d’ocells

barcelona
medi ambient

Els ecologistes volen aturar al jutjat el projecte eòlic Vedat del Pany