Infraestructures i serveis

El túnel de Bracons ja no és virtual

Olot i Vic queden definitivament connectats amb l'obertura al trànsit dels nou túnels i els sis viaductes del nou eix

L'expressió «Ja era hora!» és la que van fer servir ahir José Montilla i el líder de CiU, Artur Mas, per referir-se a l'obertura del túnel de Bracons, tot i que en uns sentits i en uns llocs molt diferents. El primer, sobre el viaducte de les Salines (Sant Pere de Torelló), va recordar que finalment s'obria una infraestructura exemplar en qualitat i integració paisatgística, i l'altre, en un acte de partit, va posar l'accent en el retard de l'obra i en el fet que el túnel s'ha construït gràcies al fet que CiU el va començar. Montilla va recordar que el túnel era una realitat després de més d'un segle de parlar de millorar les comunicacions entre la Garrotxa i Osona, i va insistir en les oportunitats que a tots els nivells representa per a les dues comarques. Segons ell, es tracta d'una obra complexa tècnicament i exemplar. En aquest sentit, va defensar la decisió presa el 2003 en el marc del Pacte del Tinell de minimitzar l'impacte a la Garrotxa reduint els quatre carrils inicials, abaixant la cota del túnel i fent-ne més tros i millorant el disseny tècnic amb pendents inferiors sense afectar la funcionalitat.

El president de la Generalitat va coincidir amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, que moments abans havia exposat les característiques tècniques de l'obra a dalt del viaducte de Rubió, a repartir agraïments a tothom: als que el van dissenyar –CiU–, als que el van redissenyar –el tripartit–, els sectors que a cada comarca hi han donat suport i, fins i tot, als que s'hi han oposat.

Nadal va reconèixer a aquest últims, als quals va qualificar de «petit sector», que gràcies a les seves exigències s'ha millorat sensiblement el nou eix.

Montilla, fins i tot, va afegir-hi que han contribuït a implantar una nova manera d'entendre l'obra pública a Catalunya, de més qualitat i de més respecte ambiental.

LES FRASES

JOSÉ MONTILLA
President del govern
«El túnel s'obre després que Victoriano Muñoz en parlés ja amb la Generalitat republicana.»
«No hi ha precedents en la història de tanta inversió pública. Bracons no és una acció aïllada, forma part d'una estratègia.»
JOAQUIM NADAL
conseller de política territorial
«Avui inaugurem una obra que permet la permeabilitat que en el passat havia existit entre Olot i Vic, amb uns altres sistemes de comunicació.»
«El túnel ofereix un canvi de perspectiva entre dos territoris en tots els àmbits.»

3.000 persones

És el nombre d'efectius que han treballat 6 anys en la construcció del tram entre Torelló i la Vall d'en Bas que inclou el túnel de Bracons i la inversió ha estat de 308 milions d'euros. Dels 19 quilòmetres que té, quasi la meitat discorren per túnels, un total de 10, i viaductes, un total de 6. Hi destaca el de Rubió de més de mig quilòmetre i dissenyat per Pedelta. La meitat del traçat, també té tres carrils. El nou eix connecta Olot i Vic en mitja hora i escurça en 10 quilòmetres el recorregut que calia fer per la Vola. A part de la connexió directa entre Olot i Vic, la nova infraestructura uneix les comarques gironines amb la Catalunya central. La previsió és que hi circulin 9.000 vehicles diaris. L'eix Vic-Olot ja estava executat entre Vic i Torelló, de 9 quilòmetres. Ara, caldrà definir les variants d'Olot i les Preses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una pesca més sostenible

palamós
CRISTINA MAÑAS
GERENT DE LA CONFRARIA DE PESCADORS DE PALAMÓS

“Cal ser més eficients i molt més selectius”

palamós

Menys cotxes per millorar la qualitat de l’aire

barcelona
Urbanisme

‘Tour’ pel litoral amenaçat

PALS
PERE FULLANA
DIRECTOR DE LA CÀTEDRA UNESCO DE CICLE DE VIDA I CANVI CLIMÀTIC D’ESCI-UPF

“És un fracàs que els joves abanderin el canvi climàtic

BARCELONA

L’any vinent, pàrquing de pagament a Besalú

BESALÚ

Pressupost de 2,2 milions, a Cornellà

CORNELLÀ DEL TERRI
Equipaments

El destí de can Tarradas

BANYOLES

Rehabilitació de l’escola de les Planes, frenada

Les Planes d’Hostoles