Infraestructures i serveis

L'Estat adjudica finalment els nous enllaços de Pontós i Garrigàs de l'N-II

Corsán-Corviam té ara 22 mesos per construir a cada cruïlla un pont amb dues rotondes elevades

S'ha adjudicat per 6,9 milions, un 29% menys del previst

El govern estatal del PP ha adjudicat finalment, després de mesos de promeses, una nova obra de la carretera N-II: els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, molt reivindicats al territori. El Boletín Oficial del Estado (BOE) publicava ahir l'adjudicació a la constructora Corsán-Corviam per un import total de 6.899.740,20 euros. Aquesta xifra és un 29% menor a la que estava prevista en el pressupost de la licitació (9.760.560,48). De fet, el BOE especifica que s'ha triat la proposta d'aquesta constructora “perquè és l'oferta econòmica més avantatjosa”. Segons les condicions que figuraven en l'anunci de posada a licitació, l'obra té un termini d'execució de 22 mesos.

Ponts elevats

Concretament, l'obra que es va adjudicar ahir oficialment consistirà en la substitució de les interseccions actuals de la carretera N-II amb la GIV-5125 a Pontós i la GIV-6226 a Garrigàs per nous enllaços a diferent nivell. Així, a cada cruïlla es construiran rotondes elevades als costats i un pont que les connectarà i per sota del qual passarà l'N-II.

D'aquesta manera se substituiran els girs a l'esquerra al mateix nivell i les incorporacions directes des de Garrigàs i Pontós cap a l'N-II, dos punts perillosos i d'alta accidentalitat, que eren objecte de reclamacions històriques del territori.

LA XIFRA

6,9
milions d'euros
serà el cost de l'obra, un 29% menys del previst quan es va posar a licitació (9,7 milions).

El segon dels 4 projectes promesos

El 10 de gener del 2014 el BOE va publicar la posada a licitació de quatre projectes del Plan N-II del Ministeri de Foment: el desdoblament en autovia entre Sils i Maçanet; el desdoblament en duplicació de calçada de Vilademuls a Orriols (antic Medinyà-Orriols); els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, i els nous enllaços de Tordera. La ministra Pastor havia promès que les quatre obres començarien el 2014 i fins i tot va arribar a afirmar que s'adjudicarien tots quatre projectes el juliol de l'any passat. Al final, però, només un projecte es va adjudicar el 2014, el Sils-Maçanet, i va ser pels pèls, a mitjan desembre. Així, el 22 de desembre Pastor va poder no només inaugurar l'autovia entre Caldes i Sils. sinó també posar la primera pedra d'unes noves obres, les de Sils a Maçanet. I va aprofitar per prometre de nou l'inici immediat dels altres tres projectes. En aquest cas va afirmar que les obres en tots tres casos començarien el mes de gener. I no és fins ara, a finals de març, que tot just se n'adjudica oficialment un.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Foto fixa del jove empordanès

FIGUERES

Fortià fa un pas més en la restauració de la Casa de la Reina Sibil·la

FORTIÀ

Les dessaladores són la clau per treure pressió als rius

barcelona
Medi Ambient

L’esport més sostenible

Barcelona

El reciclatge a Salt creix un 33% l’últim any

salt

El delta de l’Ebre té dues noves reserves de fauna salvatge

barcelona
San t Feliu de Pallerols

Nova seu de Selvans al mas Vallac

ERC no vol més màquines a la llacuna de la Tordera

girona / madrid
Olot

Millores a les places del centre