Infraestructures i serveis

Volen l'AP-7 gratuïta al nord de Figueres per obres a l'N-II

ERC mobilitza alcaldes i càrrecs electes per reclamar que se solucionin els embussos deguts a les obres en curs a Pont de Molins

Denuncien que els treballs afecten la mobilitat a l'Alt Empordà

“Una obra petita però que provoca greus perjudicis per a la mobilitat a l'Alt Empordà”; així defineix la diputada gironina d'ERC al Congrés, Teresa Jordà, els treballs en curs sobre el pont de la Muga a l'N-II al pas per Pont de Molins. Des de fa un parell de setmanes els vehicles han de passar per un únic carril en aquest punt, amb els consegüents embussos i pèrdues de temps que afecten, en primer lloc, la gent del territori.

Aixecar les barreres

Per això, des d'Agullana l'alcaldessa, Marina Gutés, va prendre la iniciativa de reclamar al Ministeri de Foment que mentre durin aquestes obres s'aixequin les barreres de l'AP-7, des del peatge nord de Figueres fins a la Jonquera i en els dos sentits. “Ho hem demanat per carta a les autoritats pertinents, però fins ara no ens han donat cap resposta”, diu l'alcaldessa. Gutés subratlla que es tracta d'una demanda comarcal perquè aquests treballs afecten la mobilitat a l'Alt Empordà.

Per això ahir l'acte convocat a peu de carretera, davant les obres en curs, va rebre el suport d'alcaldes i regidors republicans d'alguns dels municipis des dels quals molts veïns utilitzen diverses vegades al dia aquesta via: Bàscara, Lladó, Siurana, Maçanet de Cabrenys, Palau de Santa Eulàlia, Pont de Molins i Vilajuïga.

També hi van intervenir la diputada al Congrés Teresa Jordà i el senador Jordi Martí, que van apel·lar a la creació d'un lobby de pressió, superant les diferències que puguin existir entre partits, per resoldre una situació que perjudica diàriament totes les persones de la comarca que s'han de desplaçar per anar a treballar.

Jordà va qualificar les obres a Pont de Molins com “un despropòsit més dels molts que fa anys que patim a la carretera nacional”; “la deixadesa de Foment és de vergonya absoluta”, va dir la diputada.

Els treballs en curs són per substituir les baranes del pont, però no anticipen el futur desdoblament de l'N-II, que queda encallat. Els càrrecs electes republicans insisteixen en el fet que no només aquests treballs estan generant importants problemes en el dia a dia dels altempordanesos o qualsevol conductor que passi per la carretera N-II, sinó que tots aquests factors estan generant un impacte negatiu sobre l'economia de la demarcació.

Perjudicis econòmics

Els republicans es refereixen d'aquesta manera al fet que l'entrada de ciutadans francesos, que ja ha quedat perjudicada des de fa uns mesos pels controls a la frontera, encara resulta més afectada ara, pels problemes que generen aquestes obres a l'N-II.

Tot i que en principi les obres han d'haver acabat a finals de març, els republicans no es refien dels terminis anunciats pel Ministeri de Foment i alerten que si s'allarguen fins a Setmana Santa també quedarà perjudicat el turisme. Per reclamar que s'aixequin les barreres dels peatges mentre durin els treballs, ERC portarà una moció al Consell Comarcal, mentre que Jordà i Martí actuaran a Madrid, on interpel·laran el Ministeri de Foment.

“Estem farts de sentir excuses de tot tipus; no ens creiem que les obres estiguin finalitzades a finals de març i per això posem aquesta solució a sobre la taula”, conclou Jordà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es replanteja la reurbanització del carrer Ample de Figueres

FIGUERES

Expropien el terreny que faltava per al recinte de l’Espai Cràter d’Olot

OLOT

El govern vol compromisos dels agents socials per frenar el canvi climàtic

barcelona

Adif desencalla per fi el darrer tram del parc Central

girona
medi ambient

Guardó per al Consorci del Ter

Nous refugis per a ratpenats a tocar del riu Ter

ripoll

TMB avança en l’electrificació de línies de bus en l’horitzó del 2021

barcelona
OLOT / SANT JOAN LES FONTS

Flors a la depuradora

L’acord Colau-PSC ja diluïa una nova gestió de l’aigua

barcelona