Infraestructures i serveis

trànsit

protesta

Clam per reduir les corbes entre Guardiola i Campdevànol

Diversos alcaldes de l'Alt Berguedà i el Ripollès demanen al govern català que prioritzi la millora de la B-402

L'Alt Berguedà i el Ripollès volen una carretera en condicions entre Guardiola de Berguedà i Campdevànol. Els alcaldes de la Pobla de Lillet, Guardiola, Gombrèn, Campdevànol, Ripoll, Castellar de n'Hug, Sant Julià de Cerdanyola i Bagà, i representants dels consells comarcals del Berguedà i el Ripollès, van signar ahir a la tarda un manifest en què demanen al govern de Catalunya que inclogui la carretera B-402, GI-401/402 en “les actuacions estratègiques i prioritàries de la xarxa viària intercomarcal”. Amb la carta, que serà enviada a la Generalitat, batlles i consellers esperen “el compromís del govern de reactivar les actuacions”.

El principal problema a la via són les corbes. Són més de 30 quilòmetres de carretera i més de 300 girs a dreta o esquerra. Per això, el desig dels alcaldes i els consells de totes dues comarques és que s'eliminin els revolts amb l'objectiu de guanyar seguretat i reduir el temps que suposa anar, per exemple, des de Guardiola fins a Campdevànol.

Una alternativa a la C-16

Un dels detonants que han empès l'alcalde de la Pobla, Vicenç Linares, a impulsar el manifest van ser les cues quilomètriques que es van produir fa cosa de dos mesos a la C-16, des de Berga fins al túnel del Cadí. Aleshores, molts vehicles van optar per agafar la B-402 com a via d'escapament per accedir a la Cerdanya i França. El que molts no esperaven és trobar-se la carretera que es van trobar a partir de Gombrèn.

Però, a banda dels cotxes que hi passen com a alternativa, la via és utilitzada diàriament per moltes persones que viuen al Berguedà i treballen al Ripollès, i viceversa. Segons l'alcalde de Bagà, Nicolás Viso, és un drama: “La carretera està tan malament que els cotxes que hi passen cada dia mereixerien un premi per fer-ho.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Creix el delta del riu Tordera

blanes / malgrat de mar

Guanyem qüestiona tant el projecte com el resultat de la reforma del carrer de la Creu de Girona

girona

Les entitats empordaneses, contra la reactivació de les mines de talc a les Salines

Darnius

Els contenidors intel·ligents fan créixer el reciclatge

sant boi de llobregat

No a la Mat Selva porta Red Eléctrica als jutjats

la selva

Els estudis de traçat i impacte ambiental del tram nord de la variant d’Olot, al maig

Olot

L’R-17 tindrà més trens de Port Aventura a Barcelona

Cara a cara amb Territori pel trànsit al vial Sant Jordi d’Olot

Olot

Palafrugell vol reduir el plàstic al mercat municipal

palamós