Infraestructures i serveis

Front comú al Ripollès pel transport públic

El Consell Comarcal lidera un grup de pressió per mantenir el suport públic al transport a la carta

El Consell Comarcal del Ripollès ha decidit fer front comú amb els alcaldes i els agents del territori per conèixer quina aportació rebrà per part de la Generalitat per finançar el transport a demanda per al 2020 i quan la rebrà, juntament amb el 50% de la dotació corresponent al 2019, que encara no s’ha rebut. Es tracta d’un servei que, els darrers anys, la Generalitat ha subvencionat al 100% i que permet complementar, amb el criteri i les necessitats dels municipis ripollesos, l’oferta genèrica de transport públic.

La problemàtica del finançament del transport a demanda va començar quan, a principi de desembre passat, Territori va notificar al Consell Comarcal del Ripollès que tan sols li abonaria el 50% del cost d’aquest servei prestat al llarg del 2019. L’ens comarcal va haver de desemborsar 150.000 euros dels fons propis. “És inoportú que el Consell Comarcal posi aquests 150.000 euros de la seva caixa per al transport a demanda, perquè és una subvenció que ha d’arribar de la Generalitat”, ha afirmat el president de l’ens, Joaquim Colomer. Aquestes mateixes pressions exercides des del Consell Comarcal cap al Departament de Territori són les que han permès que, començat el 2020, el servei no desaparegués. Això ha desembocat en un compromís de finançament del mateix departament davant les empreses operadores.

Com que aquesta problemàtica afecta més territoris, el Consell del Ripollès lidera un front comú amb comarques com ara la Garrotxa, la Selva, la Cerdanya i els Pallars. Aquesta cohesió s’ha aconseguit, també, a través del fòrum comarcal de l’Associació Catalana de Municipis.

LA FRASE

El Ripollès no podrà fer front als 300.000 euros que es destinen a transport a demanda
Joaquim Colomer
President del Consell Comarcal del Ripollès

LA XIFRA

150.000
euros
és la quantitat de diners que el Consell del Ripollès ha hagut d’avançar per mantenir aquest servei.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El pla urbanístic del Pirineu elimina finalment 8.500 dels habitatges planificats

Barcelona

A Banyoles comencen a desdoblar el sanejament

Banyoles

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac

Llum verd al nou pla urbanístic d’Aiguaviva

AIGUAVIVA

L’afectació del peatge de la C-32, a estudi

Mataró

Manifest d’oposició a l’aeròdrom de l’Escala

L’ESCALA
Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

RIUDARENES