Infraestructures i serveis

la crònica

Moltes encaixades de mans i copets a l'espatlla

Ahir al migdia, primer a sobre el viaducte de Rubió i després sobre el de les Salines, hi havia molta satisfacció, i és lògic si es té en compte que a part del president de la Generalitat i del conseller del ram hi eren presents representants dels partits polítics que més han impulsat el túnel i càrrecs de les diferents administracions i representants d'entitats que s'han definit sempre clarament a favor del túnel de Bracons. L'únic i tímid intent de protesta va ser una petita pancarta a sobre de la boca del túnel de la Codina, que quedava lluny i va passar desapercebuda. Tots, doncs, estaven molt satisfets.

L'exalcalde d'Olot i actual diputat al Congrés per CiU, Pere Macias, deia que com a pare de la criatura estava molt satisfet i parlava de la victòria d'una determinada cultura a favor de fer coses. «Les variacions introduïdes pel tripartit ens fan tenir la sensació que ha quedat esquifit, però això no ens treu la satisfacció. Ja ho arreglarem», sentenciava. L'exalcalde de les Preses i un altre dels pares de la criatura, Daniel Terradellas (PSC), deia que el túnel era una de les maneres principals de beneficiar el territori i remarcava que l'obra ha estat un model a seguir per a la resta de l'obra pública de Catalunya.

L'alcalde de la Vall d'en Bas, Miquel Calm (CiU), destacava que ara el seu municipi passa a ser porta de la Garrotxa i insistia que havien fet bé els deures aprovant un pla general que donava tranquil·litat per no tenir ensurts urbanístics derivats del nou eix. «Hem de ser capaços de crear potencialitat entre una comarca i l'altra i obrir-nos a Europa», indicava. La seva col·lega de les Preses, Esther Pagès (PSC), reclamava que es tingués la mateixa sensibilitat ambiental amb la variant del seu poble.

L'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest (PSC), parlava de Bracons com una porta d'oportunitats a tots nivells i apostava per la facilitat que hi haurà ara per crear una xarxa de ciutats mitjanes catalanes. «Ciutats amb característiques ben diferenciades que tenim com a comarques i país de cara a l'Europa que volem que ens reconegui», afirmava. El seu homòleg de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal (CiU), destacava la recuperació que ha permès el túnel d'un territori veí, cosí germà, que juntament amb el Ripollès formen una massa crítica en tots els àmbits. «Això ens permetrà recuperar el projecte de país des de la tradició, la cultura i el coneixement i amb una gran capacitat d'innovació i treball», concloïa.

L'alcalde de Sant Pere de Torelló i delegat del govern a la Catalunya central, Jordi Fàbrega, destacava la sensibilitat que s'ha tingut per fer compatible la nova infraestructura amb l'entorn. «Els 27 veïns de Sant Andreu de la Vola són tan importants com la resta d'habitants del país i se'ls ha creat un accés a l'eix que no hi havia, passos de fauna per als set ramaders que hi ha», deia. L'exalcalde de la Vall d'en Bas Daniel Bosch (CiU) manifestava que li sabia greu que l'eix no tingués quatre carrils, però reconeixia que el traçat s'havia millorat molt. El president del Consell de la Garrotxa, Joan Espona (CiU), parlava d'una barrera trencada que acosta la Garrotxa a la Catalunya central, i el de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, hi coincidia. Finalment, el diputat de CiU a Madrid Jordi Xuclà es manifestava molt emocionat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.