Societat

Busquen una avioneta de l’Aeroclub de Reus que provenia d’Eivissa

La pilotaven dos experimentats pilots de la zona, de35 i 42 anys, un dels quals mosso d’esquadra fora de servei

Equips d’emergència busquen una avioneta de l’Aeroclub de Reus desapareguda des d’aquest dimarts a la tarda. L’aparell, que havia sortit al matí de l’aeroport reusenc en direcció a l’illa d’Eivissa, feia el trajecte de tornada, quan hauria caigut a unes 40 milles nàutiques, mentre sobrevolava el Delta de l’Ebre. El pilotaven dos experimentats pilots de la zona, socis de l’aeroclub i membres de la junta. En veure que l’aparell no tornava a la base, es va activar l’alerta. Es desconeixen les causes de l’accident. La cerca de l’avioneta es fa per mar i aire, amb un helicòpter, un avió de l’Exèrcit de l’Aire i dues embarcacions de Salvamar, entre la costa sud de Tarragona i la nord de Castelló.

Amb una distància de 250 quilòmetres, el trajecte de l’aeroport de Reus a Eivissa és un dels més habituals pels socis de l’aeroclub. El contacte amb l’avioneta, un Piper Seneca amb matrícula EC-HCA, es va perdre cap a tres quarts de set de la tarda, quan la seva tornada prevista era a un quart de vuit del vespre. En rebre l’alerta, mitjans de Salvament Marítim i el SAR de l’Exèrcit de l’Aire van sortir en la seva recerca.

Pintada d’un vistós color groc, aquesta avioneta s’havia incorporat a la flota del club aeri l’any 2018. S’utilitza per vols a demanda dels socis o cursos d’iniciació. L’aeroclub no havia registrat cap accident, almenys en anys. “En els 18 anys que porto de president no n’havíem tingut mai cap”, assegura a l’ACN el seu president, Pere Moralla, molt afectat per l’incident. L’aeroclub emetrà aquest dimecres un comunicat.

Un pilot i un mosso, a l’aparell

Els dos pilots, de 42 i 35 anys, compten amb àmplia experiència. Un d’ells és un mosso d’esquadra fora de servei, segons han confirmat fonts del cos policial a l’ACN. En el comunicat, l’aeroclub lamenta els fets ocorreguts i dona el seu suport als familiars i amics dels socis de l’entitat. A la vegada, agraeix les mostres de suport i la implicació de totes les autoritats i unitats d’emergència.

Els responsables de l’aeroclub treballen estretament amb Aena, l’Agència de Seguridad Aèria (AESA), la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) amb la coordinació de l’Exèrcit de l’Aire per esclarir les causes de la desaparició de l’aeronau, i s’investiga per què va desaparèixer del radar. El Servei de Salvament Marítim, sota la coordinació del Servei Aeri de Rescat (SAR) estan buscant l’aparell i als dos tripulants, sense èxit fins al moment.

L’avioneta va desaparèixer a unes 40 milles nàutiques (75 quilòmetres) al sud de l’aeroport de Reus, en el Mar Mediterrani. Des de l’aeroclub es remarca que la Piper Seneca forma part de la seva flota des de de fa un any i mig, sent una de les unitats més populars, i que “compta amb el programa de manteniment al dia”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’accés a la universitat i el català, clau per al govern

Girona
Tradicions
Mercè 2021

“Sí que es pot”, o no, al pregó

barcelona
FERMÍN DELGADO
MERCEDARI. RECTOR DE LA BASÍLICA DE LA MERCÈ

“Barcelona té un esperit mercedari molt arrelat”

Barcelona

Confinar set dies abans hauria quadruplicat les vides salvades

BARCELONA

Palafrugell reactiva grans obres després de la Covid-19

PALAFRUGELL
Crida política per donar asil a refugiats afganesos

Crida política per donar asil a refugiats afganesos

barcelona
Els premis Banyolí de l’Any, en format anti-Covid

Els premis Banyolí de l’Any, en format anti-Covid

BANYOLES

Fi dels punts de vacunació massiva de Girona i Figueres

girona

Balanç positiu dels primers mesos de l’Avlo

girona