Infraestructures i serveis

Pimec, pel canvi de model dels peatges

Defensa que l’actual sistema és incoherent i que s’hauria de desvincular de la propietat de les infraestructures

La xarxa viària de peatges a Catalunya és incoherent i cal un nou model. Aquesta és l’opinió de Pimec, que ahir va insistir a apostar per un model independent de la titularitat de la infraestructura, amb un sistema tarifari flexible, compatible amb l’eurovinyeta i que a l’accés a les àrees metropolitanes es podria integrar com un element de la T-Mobilitat. “La infraestructura ha de tenir en compte els avenços tecnològics i s’ha de pagar i mantenir a partir d’un peatge finalista del seu ús. De manera que, qui més l’usa més paga”, va dir el president de Pimec Logística, Ignasi Sayol.

“El peatge podria tenir dos àmbits: d’una banda, la xarxa bàsica d’alta capacitat i, d’una altra banda, l’accés a les urbs, tot i que en l’àmbit tecnològic es puguin integrar els dos àmbits”, sosté Sayol. Al seu parer, tot plegat s’ha d’estructurar a partir del pagament per ús i ha de tenir en compte la disponibilitat –infraestructures existents i planificacions futures–, la distància recorreguda, externalitats –contaminació, congestió, accidents– i horaris per regular la mobilitat.

“Aquest model seria incompatible amb el model imperant al conjunt de l’Estat espanyol”, va reconèixer Sayol. “Si a Catalunya s’implementa i a l’Estat, no, estaríem pagant les infraestructures catalanes a partir dels peatges i les espanyoles a partir d’impostos”, hi va afegir. Cal recordar que l’1 de setembre carreteres com ara l’AP-2 i l’AP-7 seran gratuïtes a Catalunya i que l’executiu espanyol planteja que s’hagi de pagar per l’ús d’autopistes i autovies a tot l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Baixada lleugera de la temperatura

Barcelona

Brussel·les veu insuficients les mesures preses fins ara per assolir els objectius climàtics per al 2030

Brussel·les

Territori reobrirà la carretera d’Horta de Sant Joan al juliol

Horta de Sant Joan

Les platges de Montgat i Badalona perden entre sis i deu metres d’amplada anuals des de fa quatre anys

barcelona

La Fira del Vehicle Low Cost de Sant Antoni aposta pels híbrids i els elèctrics

Calonge i sant antoni

La Generalitat vol la inversió al Prat però hi posa condicions

barcelona

Platja d’Aro medita reduir hores de tall a l’eix central

PLATJA D’ARO

L’aeroport va començar a aixecar el vol al mes de maig

VILOBÍ D’ONYAR
Medi Ambient

FGC implanta sis màquines que recompensen per reciclar

Barcelona